Avatar billede everclear Praktikant
04. juni 2007 - 01:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med xPath

Jeg sidder og arbejder på et system, der skal benytte en XML fil, der indeholder nogle feeds. Disse feeds ligger i systemet på denne måde:

<feeds>
    <feed>
        <id>1</id>
        <title>Misc 1</title>
        <folder>1</folder>
    </feed>
</feeds>

Når jeg vælger en folder, vil jeg gerne benytte et xpath expression, til at vælge de feeds fra min XML fil, der ligger i den mappe. Har prøvet med flg. kode uden held:

string xpathquery = "/feeds/feed[@folder='1']";
XmlNodeList xnl = xd.DocumentElement.SelectNodes(xpathquery);

Er jeg helt galt på den, eller mangler jeg noget et sted?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2007 - 01:21 #1
du skal ihvertfald ikke have @ foran folder da det er et tag og ikke en attribut
Avatar billede everclear Praktikant
04. juni 2007 - 01:32 #2
Det gjorde jo allerede underværker:-)
Nu opstår der så et nyt problem for mig. Jeg vil gerne have elementerne i min XmlNodeLidt over i et DataSet eftersom mine controls er opsat til at bruge sådan et. Er det noget, der er muligt på en smart måde?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2007 - 03:10 #3
Det tror jeg er tricky.

Et DataSet kan læse XML ind fra en string eller en fil eller en stream. Men jeg kender
ikke lige umiddelbart nogen måde at læse ind fra et XmlDocument eller en XmlNodeList.

Kan du ikke læse ind i DataSet først og så udvælge derfra ?
Avatar billede everclear Praktikant
04. juni 2007 - 11:25 #4
Det tror jeg også må blive løsningen. Tusind tak for hjælpen...smid lige et svar, så er der point:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2007 - 17:33 #5
svar
Avatar billede everclear Praktikant
04. juni 2007 - 20:03 #6
Således:-)