Avatar billede dkr Praktikant
03. juni 2007 - 23:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke indsætte tekst i felter

Hej alle

Jeg har et problem med denne side, den vil hente værdierne fra databasen og sætte den ind i fælterne som en standard værdi.
den henter værdierne fint, hvis man fjerner formularen og laver det som echo så vises værdierne som de skal. så hvordan får jeg den ind i min formular?

MVH
DKR

------ php kode ----

<?

echo "<form action='http://ramsingsvej.net/gem.info.HER.php' method='post' name='skrivbesked'>";

//Database ting
$connection = mysql_connect("host", "user", "pass");
mysql_select_db("db", $connection);

$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel ORDER BY id DESC LIMIT 1");
while($row = mysql_fetch_assoc($query))

echo "skrevet klokken ".$row['datoogtid']."<br>";

echo "Forfatter<br>
<INPUT type='textbox' size=60 name='forfatter' value='".$row['str']."'><br>";

echo "Skriftstørrelse (angives med et (1)tal)<br>
<INPUT type='textbox' size=2 name='str' value='".$row['str']."'><br>";

echo "Skriftfarve angives med (red, balck, blue, eller som hexkode)<br>
<INPUT type='text' size='10' name='farve' value='".$row['farve']."'><br>";

echo "baggrundsfarve angives med (red, balck, blue, eller som hexkode)<br>
<INPUT type='text' size='10' name='bg' value='".$row['bg']."'>";

echo "<br>Skrive teksten her.<br><textarea rows='5' cols='55' name='tekst'>".$row['tekst']."</textarea>";

echo "<br>Hvis der er en opdatering så skal den skrives her<br>
<textarea rows='5' cols='55' name='opdatering'>".$row['opdatering']."</textarea>";
?>
<br>
<input type='Submit' value='opdater'>
</form>

--------slut -----
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2007 - 00:07 #1
Skal dette virkeligt laves som en løkke?

eftersom du skriver mysql_fetch_assoc går jeg ud fra at din query kun returnerer 1 row
hvis den returnere mere end 1 skal det være mysql_fetch_array

i så fald kan du bare slette

while($row = mysql_fetch_assoc($query))
og skifte ud med
$row = mysql_fetch_assoc($query);
Avatar billede dkr Praktikant
04. juni 2007 - 00:14 #2
takker, smid svar, virkede

MVH
DKR
Avatar billede dkfire Nybegynder
04. juni 2007 - 00:43 #3
spillemand > det er nu ikke helt rigtigt at mysql_fetch_assoc kun virker med en række, og mysql_fetch_array virker med flere, det gør de begge to, den ene returnere et array med tal som keys og den anden returnere et array med feltnavnene som keys.

Kig evt her:
http://dk.php.net/manual/da/function.mysql-fetch-assoc.php

og her:
http://dk.php.net/manual/da/function.mysql-fetch-array.php
Avatar billede dkr Praktikant
25. april 2011 - 23:29 #4
lukket