Avatar billede dsborring Nybegynder
03. juni 2007 - 20:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ActionScript 3.0 - DK komma og tusindtalsætning

Hej - jeg søger en oversættelse eller en ny version af en funktion, der kan 'oversætte' talformatering i Flash 9.0 - ActionScript 3.0

Dette er den gamle metode, som så ikke virker i det nye ActionScript 3.0:

//DK komma og tusindtalssætning------
Math.convertToKroner = function(tal) {
    var integer = Math.floor(tal).toString();
    var decimals = Math.round((tal-integer)*100)/100;
    var twoDecimals = (decimals+0.0001).toString().substring(2,4);
    var i = integer.length;
    var j = -1, thousands = "";
    while((i-=3) > 0) {
        thousands = (i > 0 ? "." : "")+integer.substring(i,i+3)+thousands;
    }
    return integer.substring(0,i+3)+thousands+","+twoDecimals;
}
//slut-------------------------------

På forhånd tak!
David
Avatar billede maqhem Nybegynder
03. juni 2007 - 23:49 #1
Den kan meget nemt laves om, men jeg vil nu foreslå, du kigger lidt på din kode, for den kan skrives meget smartere og langt bedre optimeret - og så er din kode slet ikke up-to-date. Jeg har lavet en funktionel kode, som kan det samme som din, i AS3 (og virker også i AS2):

function convertToKroner(Num:Number):String {
    var tempNum:String = new String(int(Num).toString().substring(0, int(Num).toString().length % 3));
    for(var i:Number = int(Num).toString().length % 3; i < Math.floor(int(Num).toString().length / 3) * 3; i += 3) {
        tempNum += (tempNum != "" ? "." : "") + int(Num).toString().substr(i, 3);
    }
    return tempNum += "," + Math.round(Num * 100).toString().substr(-2, 2);
}

Og den er langt kortere :)
Avatar billede dsborring Nybegynder
05. juni 2007 - 11:30 #2
Hej maqhem

Tak for hurtigt svar! Det spiller bare!

Og ved du måske også, hvor jeg kan finde noget litteratur omkring AS3 - jeg bliver simpelthen nødt til at lære det bedre :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
05. juni 2007 - 15:00 #3
Det ved jeg desværre ikke, men jeg vil foreslå dig at skrive en AS 2-kode, og så bare kommando for kommando, linje for linje oversætte den til AS 3 ved hjælp af http://livedocs.adobe.com/flex/2/langref/migration.html, der fortæller dig alle forskelle ellem AS 2 og AS 3. Men det kræver lige nogle forsøg og en god tolmodighed.