Avatar billede ch007 Nybegynder
03. juni 2007 - 15:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg lave Rss feeds?

Jeg er meget i tvivl om hvilken kategori jeg skal stille det spørgsmål i. Men jeg har læst lidt omkring rss og xml, så jeg gætter på det er her??

Men jeg vil gerne vide, hvordan jeg kan lave rss-feeds, så mine brugere kan se mine nyheder ved siden af fx Dr.dk's.

Jeg har set et par creatorer på nettet, men kan man ikke selv skrive koderne? Kræver det meget? Kan det betale sig?
Avatar billede windcape Praktikant
03. juni 2007 - 15:48 #1
Avatar billede ch007 Nybegynder
03. juni 2007 - 16:15 #2
Ja? Men jeg spørger om der er en som kan hjælpe mig. Ovenstående (eller tilsvarende) har jeg også selv været omkring via google.

Jeg har spurgt her for at spare 10 timer med at forsøge mig frem. Er der en der kender en dansk guide eller kan smide en simpel kode?
Avatar billede ch007 Nybegynder
03. juni 2007 - 16:15 #3
... eller en forklaring
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. juni 2007 - 16:20 #4
Ret basalt laver du et <item>-element med minimum <title>, <link> og <description> og pakker det hele ind i en korrekt <channel> i et <rss>-element. Det er ikke ret svært. Se evt. http://www.jensgram.dk/source.php?fil=/palaver/hulen/debat-feed-writer.php&printerrar=jotaksombyder for et eksempel på en RSS-generator, der hiver data ud fra en DB og skriver en RSS-fil.
Avatar billede jensgram Nybegynder
03. juni 2007 - 16:22 #5
Hov - troede jeg læste PHP-kategorien :(

Nå - det kan jo være, at det kaster lidt lys over sagen, men ellers undskylder jeg spam. Et eksempel på et genereret feed findes her: http://www.jensgram.dk/palaver/hulen/debat.rss
Avatar billede ch007 Nybegynder
07. juni 2007 - 23:19 #6
Andre?
Avatar billede ch007 Nybegynder
09. juni 2007 - 18:46 #7
Lukker