Avatar billede haz Nybegynder
02. juni 2007 - 23:09 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

data fra flere tabeller i gridview

jeg har en link i et gridview hvor linket skal indeholde 2 variabler
desværre er det kun texten og den ene variable der ligger i det databind tabel , den sidste skal hentes fra en anden tabel med den første variabel som søgeord.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. juni 2007 - 08:23 #1
Kan du ikke bare bygge din sql op til at hente begge dele ?
Avatar billede haz Nybegynder
03. juni 2007 - 08:58 #2
det tror jeg ikke da dataene desværre ikke er 1:1 , men vil se på om det er muligt
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. juni 2007 - 09:23 #3
prøv lige at vise mig din tabel struktur.
Er det lavet i sql server eller lignende ?
Avatar billede haz Nybegynder
03. juni 2007 - 15:24 #4
ja

tabel1
      hgr_id      tinyint(3)      nøgle
*    ugr_id      mediumint(8)    nøgle
    txt      varchar(30)
tabel2

*      hgr_id  tinyint(3)  nøgle
*    txt      varchar(30)
    pos      tinyint(3)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. juni 2007 - 16:57 #5
er det txt feltet du skal søge i ?
hvis ja kan du bruge noget i denne stil
SELECT * FROM tabel1 t1
JOIN Tabel2 t2 ON t1.hgr_id =t2.hgr_id AND  t2.txt LIKE '%'+'hej'+ '%'
Avatar billede haz Nybegynder
04. juni 2007 - 04:25 #6
nej ville have en celle pr. uniq hgr_id sorteret efter pos med de første 3 ugr_id som passer som variabler i hver sin link.

men jeg har lige opdaget at jeg ikke kan have links med variabler i en templatefield
så det går vist ikke alligevel.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juni 2007 - 09:10 #7
Hvad er det for variabler du vil have med og hvordan ser dine sql sætninger ud ?
Avatar billede haz Nybegynder
05. juni 2007 - 10:06 #8
min ide var at lave et link som overskrift(tabel2.txt)med tabel2.hgr_id som linkvariabel
med tre første links nedenunder med teksten(tabel1.txt) og med tabel2.hgr_id og tabel1.ugr_id som linkvariabel

gir det mening ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juni 2007 - 10:17 #9
hvad mener du med linkvariabel ?
Jeg tror du skal udpensle det lidt mere for mig :)
Avatar billede haz Nybegynder
05. juni 2007 - 10:23 #10
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juni 2007 - 10:36 #11
det kan du sagtens sende via et link du skal bare tilpasse din navigateurl i templatefield
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juni 2007 - 10:38 #12
paste lige koden til dit template field.

Det lyder lidt som om du skal lave et templatefield med en repeater i.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. juni 2007 - 10:38 #13
på den måde kan du få dine ugr_id'er ud.
Avatar billede haz Nybegynder
06. juni 2007 - 03:21 #14
<asp:TemplateField>
<ItemTemplate>
<asp:HyperLink id="HyperLink1" Text='<%# Eval("tabel2.txt")%>' runat="Server" NavigateUrlNavigateUrl=page2?h_id='<%# Eval("tabel2.hgr_id")%>' />
<br/>
</ItemTemplate>
</asp:TemplateField>

<asp:HyperLink id="HyperLink1" Text='<%# Eval("tabel1.txt")%>' runat="Server" NavigateUrlNavigateUrl=page2?h_id='<%# Eval("tabel2.hgr_id")%>'&u_id=='<%# Eval("tabel2.hgr_id")%>'& />
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. juni 2007 - 19:39 #15
Noget i denne stil måske ?

<asp:HyperLink id="HyperLink1" Text='<%# Eval("tabel1.txt")%>' runat="Server" NavigateUrlNavigateUrl='<%# "page2?h_id="+Eval("tabel2.hgr_id")+"&u_id=="+ Eval("tabel2.hgr_id"%>' />
Avatar billede haz Nybegynder
07. juni 2007 - 03:04 #16
jeg er kommet frem til det må være noget lign.

<asp:TemplateField>
<ItemTemplate>
<asp:HyperLink id="HyperLink1" Text='<%# Eval("tabel2.txt")%>' runat="Server" NavigateUrlNavigateUrl=page1?h_id='<%# Eval("tabel2.hgr_id")%>' />
<br/>
<asp:HyperLink id="HyperLink2" Text='<%# Eval("tabel1.txt")%>' runat="Server" NavigateUrlNavigateUrl='<%# "page2?h_id="+Eval("tabel2.hgr_id")+"&u_id=="+ Eval("tabel1.ugr_id"%>' />

og så en repeater med hyperlink2 indeni

men hvis jeg gør det sådan må jeg sørge for at repeateren ikke kører mere en fx 3 gange og det må vel gøres i sql ? men kan man det, min sql sætning ser ud som følger

SELECT t2.txt,t2.hgr_id,t2.pos,t1.ugr_id,t1.txt FROM tabel2 t2 , tabel1 t1 ORDER BY pos";
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. juni 2007 - 15:52 #17
SELECT top 3 t2.txt,t2.hgr_id,t2.pos,t1.ugr_id,t1.txt FROM tabel2 t2 , tabel1 t1 ORDER BY pos";

måske
Avatar billede haz Nybegynder
10. juni 2007 - 00:03 #18
den kommando kendte jeg ikke , men i dit tilfælle viser den bare 3 coloums ialt.

nu ved jeg ikke om man kan bruge top kommandoen på denne måde men prøver at gøre følgende GROUP BY tabel1.hgr_id,tabel1.ugr_id HAVING TOP 3 tabel1.hgr_id.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. juni 2007 - 15:47 #19
Tror jeg ikke du kan.
Hent al data ud og smid det i en datatable også select top 3 på datatable i ondatabinding eventet på din repeater.
Avatar billede haz Nybegynder
11. juni 2007 - 04:32 #20
jeg har nu et dataset med de ønskede data men jeg syntes ikke jeg kan få en repeater
til at virke inde i mit gridview og vise de 3 tabel1.txt som har samme tabel1.hgr_id
Avatar billede haz Nybegynder
13. juni 2007 - 03:21 #21
det er vist tid til at du smider et svar og får lidt point for dit arbejde
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. juni 2007 - 15:43 #22
svar :)

Hvordan henter du data fra din datatable ?