Avatar billede hoppe11 Nybegynder
02. juni 2007 - 08:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hente nye rækker

Jeg skal have lavet en lille chat-agtigt funktion, som kun henter de nye rækker ud af min table..

Jeg sidder så og spekulerer på hvordan det så ville være mest optimalt at gøre det?

Som jeg ser det vil jeg have en iframe som ved en timeout (eks. hvert 30. sek) laver en ny SELECT FROM og hvor der ved hver refresh bliver sat en ny _GET variabel med et unix timestamp til næste query

Men hvis man gør sådan her kan der vel opstå situationer, hvor enkelte rækker ikke kommer med i refreshen? Jeg tænker på hvis man opdaterer i tiden 1000001 og lige efter og i samme tid bliver tilføjet en ny række. Ved næste query starter man så ved NOW()>1000001

Hvordan kan man lave en løsning, som ikke har undtagelser? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2007 - 08:53 #1
Du behøver ikke bruge en unixtimestamp - du kan bruge rækkernes ID, hvis de har et.
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
02. juni 2007 - 09:39 #2
ja, det kan man selvfølgelig :)

men det kunne jo være der var en mulighed uden at bruge ID?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2007 - 09:55 #3
Måske - men du skal finde noget unikt at kigge på. Et autonummereret id er unikt. Et unixtimestamp er ikke.
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
03. juni 2007 - 21:16 #4
smid et svar :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juni 2007 - 21:28 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
03. juni 2007 - 23:45 #6
ok, men tak for hjælpen