Avatar billede terkel-g Nybegynder
01. juni 2007 - 22:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjern ISO-8859-1 fra email subject

Hej Eksperter.

Jeg laver et moblog script, hvor man kan sende en email fra sin mobil til f .eks moblog@domæne.com, og så kommer den op som en nyhed på hjemmesiden.
Når jeg sender en email fra min Sony Ericsson k610i med et subject der f .eks er: hej med dig, så kommer det til at se sådan ud:  =?ISO-8859-1?Q?hej_med_dig?= men hvordan for jeg det til at blive: hej med dig.

Please Hjælp mig =)
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juni 2007 - 23:29 #1
Er det via en email modtager du har lavet?
Emnet bliver garanteret ISO 8859 konverteret, og derfor ender det med at se ud som det gør.
Avatar billede terkel-g Nybegynder
01. juni 2007 - 23:33 #2
Jeg tænkte på om der var en function eller et lille script der kunne fjerne det?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. juni 2007 - 02:07 #3
Måske, men det er ikke verdens smarteste ;)

function remove_iso($split, $str, $item)
  { $str = explode($split, $str); return str_replace("_", " ", $str[$item]); }
print remove_iso("?", "=?ISO-8859-1?Q?hej_med_dig?=", 3);
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. juni 2007 - 08:54 #4
Du kunne bruge str_replace() og dermed fjerne de tegn du ikke ønsker.
Det er vel disse 2 dele der skal fjernes:

=?ISO-8859-1?Q?
og
?=
samt _ skal replaces med mellemrum.
Avatar billede terkel-g Nybegynder
02. juni 2007 - 11:49 #5
#jakobdo
jeg har tænkt på det, men den må gerne være lidt mere fleksibel, så den virker med andre f .eks =?ISO-8864-1?Q?hej_med_dig?= eller =?ISO-8239-2?Q?hej_med_dig?=v
Avatar billede terkel-g Nybegynder
02. juni 2007 - 12:13 #6
#Hmm10
Din er god! men der er desværre en error i:
Fatal error: Cannot redeclare remove_iso() (previously declared in C:\www\htdocs\moblog\moblog.php:57)

men det er sådan noget jeg kan tænke mig =)
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. juni 2007 - 13:17 #7
Så er det nok fordi du allerede har deklaret en function kaldet remove_iso ?
Avatar billede terkel-g Nybegynder
02. juni 2007 - 13:23 #8
Kan du ikke lige sende et svar? så kan jeg give dig point hmm10
Avatar billede hmm10 Nybegynder
02. juni 2007 - 13:41 #9
Her et et svar, hvis det kan bruges :)
Avatar billede terkel-g Nybegynder
02. juni 2007 - 15:27 #10
ja det kan det.. Og det var lidt dumt før, læste faktisk slet ikke den error =(