Avatar billede carsten_mc Nybegynder
01. juni 2007 - 21:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WYSIWYG Editor uden <p>

Hej.

Jeg er ved at lave en side, og der skal jeg have indkorporeret en WYSIWYG Editor.

Dem som jeg har prøver
TinyMCE
Open Wysiwyg

Indsætter tagget <p> i hele koden, hvergang jeg skifter linje. Det betyder at en tekst der skulle se således ud:
Linje 1
Linje 2

Kommer til at se således ud:
Linje 1

Linje 2

Nogen der kender nogle wysiwyg editorer som ikke indsætter tagget <p>, eller gøre alle det.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

Hilsen
Carsten_MC
Avatar billede barklund Nybegynder
01. juni 2007 - 21:56 #1
Overvejet CSS til at angive, hvor stort et mellemrum <p> laver? :)
Avatar billede w13 Novice
01. juni 2007 - 21:57 #2
Det er meget standard, at der indsættes sådan et linjeskift. Det kan dog undgås ved at holde shift nede imens du trykker på enter.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
01. juni 2007 - 22:16 #3
Mener, at fck-editor har en udgave, hvori du kan angive, hvordan din tekst skal "pakkes ind"; div, p eller ingen. Se evt. eksemplerne igennem, for jeg mener at det ligger deri.
Avatar billede roenving Novice
02. juni 2007 - 00:33 #4
Fjern margin på p-elementer i dit stylesheet (som barklund gør opmærksom på !-)

p{margin:0;}
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2007 - 12:57 #5
<ole>

Hvis du ikke gør, som barklund og roenving skriver, får du f.eks. problemer med lister - som kræver p-elementer.

Derudover bør tekst aldrig ligge og flyde frit i dokumentet. Dette bør undgås:
<body>
Her står noget tekst<br>
- og en linje mere ...
</body>

- teksten bør pakkes ind i et block-element. I HTML4.01-Strict og senere er det ligefrem påkrævet  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede w13 Novice
14. februar 2008 - 10:31 #6
Lukketid?
Avatar billede carsten_mc Nybegynder
09. juni 2008 - 16:52 #7
roenving, smid et svar
Avatar billede roenving Novice
09. juni 2008 - 17:00 #8
Det er vel barklunds point ?-)
Avatar billede carsten_mc Nybegynder
09. juni 2008 - 17:40 #9
ja... overså den lige... barklund smid et svar...
Avatar billede carsten_mc Nybegynder
07. januar 2011 - 13:38 #10
lukket