Avatar billede janegil Nybegynder
01. juni 2007 - 16:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Provider-streng for ODBC mot SQL Server

Jeg prøver å få tak i data fra en MS SQL Server i ASP:

connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection");             connection.open("Provider=ODBC,DSN=XXX,Uid=YYY,Pwd=ZZZ");

Reaksjonen er
ADODB.Connection error '800a0e7a'
Provider cannot be found. It may not be properly installed.

Så jeg skal nok ha no annet som 'Provider'?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2007 - 16:27 #1
Hvis du bruger DSN skal du ikke angive Provider (den er i DSN !).
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2007 - 16:33 #2
Hvis du ikke bruger DSN er provider noget andet end ODBC - SQLOLEDB tror jeg.
Avatar billede janegil Nybegynder
01. juni 2007 - 17:09 #3
connection.open("Provider=sqloledb;Data Source=xxx;Uid=yyy;Pwd=zzz");
fungerer! (Vel, gir i hvert fall ingen feilmelding, jeg henter data senere.)

Kom med et svar så jeg får lukket.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2007 - 17:29 #4
svar