Er det muligt at få Excel til automatisk at ændre udskrivningsområde, så det tilpasses rækken A, altså hvis der står noget i A4 skal udskrivningsområde gå til A4, og hvis der efterfølgende indtaste noget i A5, A6, A7 og A8, skal udskrivningsområdet nu gå til A8!
Ja, det er muligt med et dynamisk område. en metode er først at sætte printområdet (Menuen Filer) Dernæst går ind i menuen Indsæt / Navne / Definer Find Print_Område og rediger området på nedeste linie skriv =FORSKYDNING(Ark1!$A$1;;;TÆLV(Ark1!$A$1:$A$100);6)
det sidste 6-tal angiver hvor mange kolonner du vil have med
Det kan klares med et navngivent område. Hvis det er tekst, der indtastes i A-kolonnen: Væg Indsæt->Navn->Definer Øverst navngives området, og i feltet "Referer til" indtastes: =FORSKYDNING(Ark1!$A$1;0;0;TÆLV(Ark1!$A:$A);2)
Det sidste 2-tal i formlen referer til antallet af kolonner, dvs. at hvis du indtaster ned til A8 vil ovennævnte område blive A1:B8 Rettes 2-tallet til et 1-tal bliver det tilsvarende område A1:A8
bak & erikjuul Jeres forslag virker på et tomt regneark, men ikke i mit. Det skyldes nok at jeg i A-kolonnen henter data fra anden ark, FX: =HVIS(Data!A5=0;"";Data!A5)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.