Avatar billede mydream Nybegynder
01. juni 2007 - 09:33 Der er 2 kommentarer

Import fra outlook til windows mail

Jeg har altid brugt outlook til min mail, men nu har jeg fået windows vista og har forstået at outlook ikke kan køre med vista.

Ihvertfald kan jeg ikke køre outlook 2000. Måske nogle af de andre versioner?

Hvis jeg i stedet for vælger at bruge windows mail, så har jeg problemer med at få importeret mine gamle emails fra outlook, selvom valgmuligheden faktisk fremgår af windows mail. Den kommer blot med en fejl, når jeg forsøger:

"Der er intet standardprogram til emails eller også kan det nuværende program til emails ikke udføre meddelelesesforespørgslen. Kør Microsoft Outlook og angiv det som standardprogram til emails."

Det har jeg naturligvis prøvet, men outlook 2000 kan ikke endeligt konfigureres pga vista.

Er der nogen der har en løsning?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2007 - 16:23 #1
Jeg har læst div. steder om problemet med Outlook 2000 i Vista.
Og her har jeg set én løse problemet på følgende måde:

I finally found a solution:

Copy the following files:

wab32.dll
wab32res.dll

From:
\Program Files\Common Files\System

To:
\Windows\System32

I hope that helps you as well.

Jeg garanterer ikke at det virker, men sådan stod der:
http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=1147216&SiteID=1
Avatar billede aksma Praktikant
30. juni 2007 - 10:22 #2
Prøv i stedet at finde frem til outlook.exe og ændre kompatibilitetstilstanden til den senest anvendte OS. Så skulle det være muligt at få outlook til at køre.

Jeg har ikke selv haft muligheden for at afteste det, men har fundet løsningen på en anden help-site.

Jeg har prøvet foranstående forslag uden held.

mvh
Aksma