Avatar billede olzen Nybegynder
31. maj 2007 - 16:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændring af "vælg antal" funktion

Hej alle,

Jeg har lige en lille opgave, som jeg håber nogen kan hjælpe med.. Jeg har i en shop en funktion, hvor man kan vælge hvilket antal, fra 1-10 som man vil ligge i sin indkøbskurv..

Den funktion har jeg brug for fungerer på en lidt anden måde..

Mulighed 1:
At man kun kan vælge mellem nogle bestemte tal:

Mulighed 2:
At man har et fritekst felt, hvor man selv som kunde indtaster antal

Håber nogen kan hjælpe.. Funktionen skulle være vist nedenfor:

--------------------------------------------------

$markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] = "<select name='product[".$row['uid']."][num]'>";
    /*if ($this->basket["products"][$row['uid']]["num"]<1)    {
            $markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "<option value='0' selected>".$this->pi_getLL('###LABEL_QUANTITY###')."</option>";
        }    else    {
            $markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "<option value='0'>0"</option>;
        }*/
    $iCombinations = $markerArray["###PRODUCT_COMBINATIONS###"];
    $markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "<option value='0'>0</option>";
    if ($iCombinations==0)
      $iCombinations = 1;
    for ($i=$iCombinations; $i<11*$iCombinations; $i=$i+$iCombinations)    {
      if ($i==$this->basket["products"][$row['uid']]["num"] || ($i==$iCombinations && $this->basket["products"][$row['uid']]["num"]<=0))
    $markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "<option value='".$i."' selected>".$i."</option>";
      else
    $markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "<option value='".$i."'>".$i."</option>";
    }
    $markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "</select>";

--------------------------------------------------
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. maj 2007 - 21:24 #1
Jeg har ikke muligt for at teste det, men måske sådan her:

Mulighed 1:

$markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] = "<select name='product[".$row['uid']."][num]'>";

$iCombinations = array(3,6,7,8,9,10,11,12,24,36);
$markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "<option value='0'>0</option>";

foreach($iCombinations as $option)
{
    if ($option==$this->basket["products"][$row['uid']]["num"])
        $markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "<option value='".$option."' selected>".$option."</option>";
    else
        $markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "<option value='".$option."'>".$option."</option>";
}
$markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] .= "</select>";

Mulighed 2:

$markerArray["###PRODUCT_QUANTITY_SELECTOR###"] = "<input type='text' name='product[".$row['uid']."][num]' />";
Avatar billede olzen Nybegynder
31. maj 2007 - 22:06 #2
Hej Jakob,

Mulighed 1 virker perfekt.. Nr. 2 virker ikke helt.. Men jeg ser lige om mulighed 1 ikke kan gøre det.. :-) Tusind tak for hjælpen.. Smid et svar så er der point.. Mange tak for hjælpen.. :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juni 2007 - 07:34 #3
Svar!

Hvad er der galt med mulighed 2?
Måske der skal angives andet navn i stedet for: product[".$row['uid']."][num]
Avatar billede olzen Nybegynder
01. juni 2007 - 16:33 #4
Mulighed 2 laver godt nok input feltet, men gemmer ikke indtastningen..
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. juni 2007 - 18:24 #5
Det burde den nu ellers!
Men der komme selvfølgelig an på hvad det kode som gemmer data forventer.
Kan du finde det kode?

PS: Takker for point.