Avatar billede rieper Nybegynder
31. maj 2007 - 13:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få hjemmeside linket op til f.eks. google.

Hej. Jeg er i gang med en hjemmeside og mangler nu at finde ud af hvordan man får den ind på f.eks. søgemaskine google. Så når jeg søger under nogle bestemte nøgleord, at min side så viser sig blandt resultaterne... Og hvordan får man en hjemmeside e-mærket?

mange tak, Rieper
Avatar billede peet-49 Novice
31. maj 2007 - 14:06 #1
Avatar billede boxer Nybegynder
31. maj 2007 - 15:00 #2
Google finder selv din hjemmeside og giver den placering efter det indhold hjemmesiden har.
Vil du have god placering på bestemte søgeord skal du optimere dine sider i forhold till disse ord. Dvs. at du skal bruge disse ord gentagne gange i en relevant sammenhæng flere gange.
Du skal nok lære lidt om "SEO - Serch Mashine Optimation - søgemaskineoptimering".
Søg lidt på de 3, læs og lær :o)

E-mærkning:
http://www.e-maerket.dk/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. maj 2007 - 15:38 #3
en god ide er at ha´ en robot.txt
http://www.html.dk/artikler/00003/
--
Hvis det virker uoverskueligt, så lad blot robot,txt være tom, altså uden at tilføje noget..O)
Avatar billede rieper Nybegynder
01. juni 2007 - 22:16 #4
mange tak for jeres hjælp. Det var nemt at gå på http://www.google.dk/intl/da/add_url.html. så det valgte jeg. tak igen
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. juni 2007 - 23:14 #5
fint for dig, men har du ikke en robot tekst, kan du blive overset af div. bots incl. google.
Da søgemaskiner, ikke mere tage særligt hensyn til meta tags m,m,.
-
Så hvis du vil ses af div. søgemaskiner, så tilføj blot et tomt text dokument, med navnet robot.txt i roden af din webside.

mvh..O)