Avatar billede drdal Nybegynder
31. maj 2007 - 09:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flash og action script gotoAndStop i Firefox

Hej jeg er helt grøn i flash, men jeg har et lille problem:

Jeg har lavet en "movie" i flash som jeg vil have til at vises på en hjemmeside. Flashen skal ikke køre men gå til en specifik frame og stoppe!

flg. kode virker fint i IE 6 men i firefox kører den bare hele videon og stopper.

gotoAndStop(targetFrame); // i flash har jeg dette på frame 1

I html har jeg dette:

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="380" height="380" id="compass" align="middle">

<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="compass.swf" />
<param name="loop" value="false" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<param name="flashVars" value="targetFrame=51" />

<embed src="compass.swf" loop="false" quality="high" bgcolor="#ffffff"
width="380" height="380" name="compass" align="middle"
allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash"
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>

På forhånd tak!
Avatar billede olebole Juniormester
31. maj 2007 - 12:37 #1
<ole>

Det skyldes nok, at din kode i udgangspunktet er invalid (der findes f.eks. ikke et embed-tag i HTML). Prøv:

<object type="application/x-shockwave-flash" data="compass.swf"
    width="380" height="380" id="compass" align="middle">

    <param name="allowScriptAccess" value="sameDomain">
    <param name="movie" value="compass.swf">
    <param name="loop" value="false">
    <param name="quality" value="high">
    <param name="bgcolor" value="#ffffff">
    <param name="flashVars" value="targetFrame=51">
</object>

/mvh
</bole>
Avatar billede drdal Nybegynder
31. maj 2007 - 12:49 #2
Okay, men uden embed kommer der slet ingen flash frem i Firefox, Virker dog uden i IE igen..

Al koden er noget som Macromedia Flash selv har genereret da jeg valgte at publish det.
Avatar billede drdal Nybegynder
31. maj 2007 - 12:59 #3
Okay har selv fundet ud af det, Firefox bruger <embed> og IE bruger <param>

Se evt. http://www.actionscript.org/forums/showthread.php3?t=65947
Avatar billede olebole Juniormester
04. juni 2007 - 14:15 #4
Nej, det er noget vrøvl. Embed eksisterer som sagt slet ikke - og den viste kode, er den, der virker for alle andre kodere i både IE og FF ... så du må have lavet en anden fejl.

- og Macromedia's (nu om stunder er det jo faktisk Adobe's) kode er jo netop kendt for at være hamrende invalid. At bruge den sammen med XHTML er koplet ude i hampen - og det lykkes kun, fordi browserne idag ikke understøtter XHTML-standarden korrekt. En ordentlig X(HT)ML-browser ville gå ned med et hult suk og en XML-fejl  =)