Avatar billede usse Nybegynder
30. maj 2007 - 15:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SP med kun et resultset samt indsættelse hvis alt lykkedes

Jeg er temmlig frustreret over at jeg ikke kan få det til at virke på den måde jeg gerne vil. Jeg vil med denne stored procedure kun have et resultset, samt at der kun skal opdateres når det hele exec som ønsket. ellers skal den ikke gøre noget. På forhånd tak..

set ANSI_NULLS ON
set QUOTED_IDENTIFIER ON
go

ALTER PROCEDURE [dbo].[requestDonation]
-- Parameters
@hospitalID int,
@bloodTypeID int,
@amount    int

AS
-- Local variables
DECLARE @now dateTime
DECLARE @later dateTime

-- Init variables
SET @now    = GETDATE()
SET @later    = DATEADD(d , 2, GETDATE())

-- Make new delivery get id
INSERT INTO delivery(orderDate, deliveryDate, hospitalID) VALUES (@now, @later, @hospitalID)
DECLARE @deliveryID int
SET @deliveryID = (SELECT MAX(deliveryID) FROM delivery)

DECLARE @count int
SET @count = 0

WHILE @count < @amount
BEGIN

    DECLARE @donationID int

    SET @donationID    = (    SELECT TOP 1 donationID
                        FROM donation, donor, bloodType, delivery
                        WHERE donation.cpr = donor.cpr
                            AND donor.bloodTypeID = @bloodTypeID
                            AND bloodType.bloodTypeID = @bloodTypeID
                            AND DATEDIFF(day, donation.date, GETDATE()) < 10
                            AND request = 'false'
                        GROUP BY donationID)

    UPDATE donation SET request = 1 WHERE donationID = @donationID
    INSERT INTO deliveryList (donationID, deliveryID) VALUES (@donationID, @deliveryID)

    -- Send back resultset with the
    SELECT donationID, bloodType, bloodPercentage, date, request
    FROM donation, donor, bloodType
    WHERE donationID = @donationID
        AND donor.bloodTypeID = @bloodTypeID
        AND bloodType.bloodTypeID = @bloodTypeID
    GROUP BY donationID, bloodType, bloodPercentage, date, request

    SET @count = @count + 1
END
Avatar billede usse Nybegynder
30. maj 2007 - 16:14 #1
Har fundet ud af det, men så mangler jeg bare at tjekke om deliveryID ikke er null, og  om update og insert bliver exec..

set ANSI_NULLS ON
set QUOTED_IDENTIFIER ON
go

ALTER PROCEDURE [dbo].[requestDonation]
-- Parameters
@hospitalID int,
@bloodTypeID int,
@amount    int

AS
-- Local variables
DECLARE @now dateTime
DECLARE @later dateTime

-- Init variables
SET @now    = GETDATE()
SET @later    = DATEADD(d , 2, GETDATE())

-- Make new delivery get id
INSERT INTO delivery(orderDate, deliveryDate, hospitalID) VALUES (@now, @later, @hospitalID)
DECLARE @deliveryID int
SET @deliveryID = (SELECT MAX(deliveryID) FROM delivery)

DECLARE @count int
SET @count = 0

WHILE @count < @amount
BEGIN

    DECLARE @donationID int

    SET @donationID    = (    SELECT TOP 1 donationID
                        FROM donation, donor, bloodType, delivery
                        WHERE donation.cpr = donor.cpr
                            AND donor.bloodTypeID = @bloodTypeID
                            AND bloodType.bloodTypeID = @bloodTypeID
                            AND DATEDIFF(day, donation.date, GETDATE()) < 10
                            AND request = 'false'
                        GROUP BY donationID)

    UPDATE donation SET request = 1 WHERE donationID = @donationID
    INSERT INTO deliveryList (donationID, deliveryID) VALUES (@donationID, @deliveryID)
    SET @count = @count + 1
END
    -- Send back resultset with the
    SELECT donation.donationID, bloodType, bloodPercentage, date, request
    FROM donation, donor, bloodType, deliveryList
    WHERE deliveryList.deliveryID = @deliveryID
        AND deliveryList.donationID = donation.donationID
        AND donation.cpr = donor.cpr
        AND donor.bloodTypeID = bloodType.bloodTypeID
    GROUP BY donation.donationID, bloodType, bloodPercentage, date, request
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. maj 2007 - 22:39 #2
-- Local variables
DECLARE @now dateTime
DECLARE @later dateTime
DECLARE @rowsAffectedByUpdate int ,@rowsAffectedByInsert int

-- Init variables
SET @now    = GETDATE()
SET @later    = DATEADD(d , 2, GETDATE())

-- Make new delivery get id
INSERT INTO delivery(orderDate, deliveryDate, hospitalID) VALUES (@now, @later, @hospitalID)
DECLARE @deliveryID int
SET @deliveryID = (SELECT MAX(deliveryID) FROM delivery)

DECLARE @count int
SET @count = 0

WHILE @count < @amount
BEGIN

    DECLARE @donationID int

    SET @donationID    = (    SELECT TOP 1 donationID
                        FROM donation, donor, bloodType, delivery
                        WHERE donation.cpr = donor.cpr
                            AND donor.bloodTypeID = @bloodTypeID
                            AND bloodType.bloodTypeID = @bloodTypeID
                            AND DATEDIFF(day, donation.date, GETDATE()) < 10
                            AND request = 'false'
                        GROUP BY donationID)

    UPDATE donation SET request = 1 WHERE donationID = @donationID
SET @rowsAffectedByUpdate = @rowsAffectedByUpdate+ @@ROWCOUNT
INSERT INTO deliveryList (donationID, deliveryID) VALUES (@donationID, @deliveryID)
SET @rowsAffectedByInsert = @rowsAffectedByInsert + @@ROWCOUNT
  SET @count = @count + 1
END
    -- Send back resultset with the
    SELECT donation.donationID, bloodType, bloodPercentage, date, request
    FROM donation, donor, bloodType, deliveryList
    WHERE deliveryList.deliveryID = @deliveryID
        AND deliveryList.donationID = donation.donationID
        AND donation.cpr = donor.cpr
        AND donor.bloodTypeID = bloodType.bloodTypeID
    GROUP BY donation.donationID, bloodType, bloodPercentage, date, request
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. maj 2007 - 22:41 #3
hov lidt for tidligt:

SELECT donation.donationID, bloodType, bloodPercentage, date, request,@rowsAffectedByUpdate as rowsAffectedByUpdate,@rowsAffectedByInsert  as rowsAffectedByInsert
    FROM donation, donor, bloodType, deliveryList
    WHERE deliveryList.deliveryID = @deliveryID
        AND deliveryList.donationID = donation.donationID
        AND donation.cpr = donor.cpr
        AND donor.bloodTypeID = bloodType.bloodTypeID
    GROUP BY donation.donationID, bloodType, bloodPercentage, date, request
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. maj 2007 - 22:41 #4
Du kan lave dit delivery id med:
DECLARE @deliveryID int
-- Make new delivery get id
INSERT INTO delivery(orderDate, deliveryDate, hospitalID) VALUES (@now, @later, @hospitalID)
SELECT @deliveryID = SCOPE_IDENTITY
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. maj 2007 - 22:42 #5
Avatar billede usse Nybegynder
03. februar 2009 - 20:51 #6
Stopper her
Avatar billede usse Nybegynder
03. februar 2009 - 20:51 #7
Hov