Avatar billede slimklatten Nybegynder
30. maj 2007 - 11:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Macro/automatisering

Er det muligt at lave en macro som kan lave en reply på den mail som jeg har markeret og indsætte en fast tekst i selv brødteksten (evt. osse paste hvad jeg har i clipboardet ind i subjectet)

har en masse mails som jeg altid skal svare det samme til  ...
Avatar billede goose Nybegynder
30. maj 2007 - 12:11 #1
Har ikke lige forstand på macroer, men jeg plejer at lave en signatur som indeholder standardteksten jeg bruger og så indsætter jeg blot den ønskede signatur/svar :o)

/Goose
Avatar billede slimklatten Nybegynder
30. maj 2007 - 13:16 #2
Ja det er en god løsning ;)og jeg bruger det allerede
men desværre kommer signaturen for langt nede ... og skal manuelt tilrettes hver gang af den grund.

jeg så bare noget lignende på et kursus hos en ekstern og syntes det var smartere med en macro... desværre er mine macro kundskaber så forfærdelig begrænset
Avatar billede kedde65 Praktikant
30. maj 2007 - 20:27 #3
Hejsa

Det kan jeg sagtens lave til dig, send mig din standardtekst på ck@officekonsulenterne.dk så skal jeg hurtigt flække sådan en makro sammen til dig :)

Jeg skal nok poste løsningen herinde bagefter (uden standardtekst)

/Christian
Avatar billede slimklatten Nybegynder
30. maj 2007 - 21:32 #4
der er egentlig intet hemmeligt i det :P
har bare en masse, som piller for meget og ødelægger deres update  - det føles lidt som dum i arbejde ... så ville gerne have det så nemt som muligt :P
så skal de bare have et standard svar i stil med dette (med et pasted løbe nummer i subject)

How to Fix Windows Update Error 0x80070420
If you have Windows XP and are receiving the Windows Update Error 0x80070420, please follow the steps below to solve it.

First, Check to see if you have Windows Installer 3.1 installed on your computer. To do this follow these steps:

1) Click on Start, Control Panel
2) Double-click on Add/Remove Programs
3) Search your Program List for the program "Windows Installer 3.1"
4) If you find it there, click on Remove to uninstall it. Then reboot your computer. If it is not there proceed to step 5.

5) Click on the following link to Microsoft's Download Center to download Windows Installer 3.1
Http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=889482fc-5f56-4a38-b838-de776fd4138c&displaylang=en

6) Install Windows Installer 3.1 and reboot your computer
7) Go to Windows Update and try to download the updates again.

Note: sometimes you may also receive this error if Windows XP has not been activated.
Avatar billede kedde65 Praktikant
01. juni 2007 - 09:26 #5
Hej

Her er din makro, du skal blot lægge din tekst ned i en fil der hedder OutlookTekst.txt på dit lokale C: så skulle det køre :)

Sub replyMail()
    Dim ex As Outlook.Explorer
    Dim mail As MailItem

    Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
    Set txt = fso.GetFile("c:\OutlookTekst.txt").OpenAsTextStream(1)

    Set ex = Application.ActiveExplorer

    If ex.Selection.Count = 1 Then
        Set mail = ex.Selection.Item(1)
        Set mail = mail.Reply

        mail.Body = txt.ReadAll

        mail.Subject = "Supportmail"
    End If

    mail.Send

End Sub

Endelig spørg, hvis der er noget du er i tvivl om :-)

/Christian
ck@officekonsulenterne.dk
Avatar billede slimklatten Nybegynder
01. juni 2007 - 21:14 #6
der er 0 tillid til os :P så vi har ikke adgang til c:

har du mulighed for at flette et eksempel sammen til noget som kan indeholde brødteksten i selve macroen (prøvede selv men er en kegle :P)

guess det er noget i stil med set txt = "<indsæt løsning her>"
Avatar billede kedde65 Praktikant
02. juni 2007 - 12:28 #7
Det er alt for besværligt at lægge teksten ind i selve mekroen. Læg din tekst fil et sted hvor du har adgang, og herefter ændre stien til din tekst fil inde i makroen. Det er langt den nemmeste løsning.

/Christian
Avatar billede slimklatten Nybegynder
18. juni 2007 - 15:43 #8
fik selv fedtet noget sammen ud fra hvad du skrev