Avatar billede haz Nybegynder
30. maj 2007 - 06:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

gridview problemer

jeg er i gang med at bruge et gridview og ville gerne vide om/hvordan man gør følgende

via kode nemlig om man kan ændre sqlkommandoen så man kan ændre søgningen fx ved hjælp af linket

og om man kan tilføje oplysninger til de data der vises og evt. kan lave indholdet at tabellen til et link.

ja det er lidt af en mundfuld :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. maj 2007 - 07:51 #1
Er det linket i toppen af columnheader eller hvor er det ?

Du kan ændre data som vises med ved at bruge template fields:
<asp:TemplateField HeaderText="Evaluation">
                                <ItemTemplate>
<asp:label id="lbl" text='<%# Formatstring(Eval("DitFelt"))%>' runat="server"/>
</ItemTemplate>
<<asp:TemplateField >

I codebehind placerer du så:
protected string Formatstring(object o)
{
return o.ToString()+ "mere data";
}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. maj 2007 - 07:52 #2
Du kan ændre den sqlkommando bruges ved at benytte f.eks. onselecting event på din sql datasource.
Men det kommer an på hvor du skal bruge det.
Avatar billede neoman Novice
30. maj 2007 - 13:16 #3
At lave links i en kolonne : http://gridviewguy.com/ArticleDetails.aspx?articleID=133
Se nederst på siden : "Using HyperLinkColumn to send the values to a new page:"
Avatar billede haz Nybegynder
30. maj 2007 - 19:15 #4
det jeg tænkte på at gøre var at man på en side valgte en kategori som via link sendte databasens id over til næste side ,indsatte id i sqlkommandoen og viste resultatet i en gridview men med et tal foran og med text fra db vist som et link med et nyt id til næste sige

altså en slags menusystem over flere sider
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. maj 2007 - 19:34 #5
Du kan bruge id på den nye side med et asp:querystringparameter i dine select parametre på sql datasourcen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. maj 2007 - 19:38 #6
Men hvordan vil du vælge kategori?
Fra en dropdownliste eller fra et gridview ?
Du kan tilføje mere tekst på den måde som jeg har vist i min første post.
Avatar billede haz Nybegynder
30. maj 2007 - 19:54 #7
jeg havde egentlig bare tænkt mig at vælge via linkbuttons , men det burde jeg egentlig også gøre via en gridview
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
30. maj 2007 - 19:58 #8
du skal bare kombinerer mit og neomans foreslag.
Avatar billede haz Nybegynder
30. maj 2007 - 23:48 #9
jeg arbejder på det ,men kom i tanke om man få et gridview til at udskrive dataene i 2 rækker ved siden af hinanden så man kan have dobbelt så mange data (ikke de samme data 2 gange)

en anden ting jeg kom til at tænke på var om man kan have flere links i samme felt
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. maj 2007 - 10:26 #10
Du kan godt have flere links i samme felt.
Men du skal så lave et som et templatefield.
Hvis du vil have det vist i flere kolonner så skal du kigge på en datalist:
<asp:DataList RepeatColumns="2" RepeatDirection="Horizontal" RepeatLayout="Table">
                        <ItemTemplate>
                        <asp:HyperLink ID="test" runat="server" NavigateUrl='<%# Eval("link") %>'></asp:HyperLink>
                        </ItemTemplate>
                        </asp:DataList>
Avatar billede haz Nybegynder
01. juni 2007 - 04:56 #11
takker mange gange , det her skal jeg vist arbejde en del mere med.
svar og få dine point
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. juni 2007 - 09:50 #12
svar :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. juni 2007 - 09:51 #13
Det tager noget tid at finde rundt i men er ganske fedt når man får lavet noget godt :)