Avatar billede gulbaek Nybegynder
29. maj 2007 - 18:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fange tastatur tryk i stil med en textbox

Hej, sidder og kigger lidt på XNA i C# og forsøger at lave noget kode som gør at brugeren kan skrive noget tekst.

Mit problem er hvordan jeg opnår samme følelse som når man f.eks. skriver en kommentar her på eksperten.

f.eks. hvis man holder a tasten nede, bliver a skrevet flere gange.

Da det er i XNA jeg laver det har jeg desværre ikke adgang til ting som en textbox. Istedet for har jeg en Update metode.

protected override void Update(GameTime gameTime)

gameTime indeholder bl.a. oplysninger om hvornår Update sidts er blevet kaldet.

gameTime.ElapsedGameTime.TotalMilliseconds;

For at finde udaf hvilke taster der bliver trykket på har man
KeyboardState newState = Keyboard.GetState();

I den kan man så spørge om

if (newState.IsKeyDown(Keys.A))
{
  myStringBuilder.Append(Keys.A.ToString());
}

Men kan simpelthen ikke finde udaf hvordan jeg skal stykke alle de oplysninger sammen, så man får en nogenlunde behagelig oplevelse af at skrive noget tekst.

Enten skriver den for langsomt eller også gentager den et bogstav så hurtigt at det er umuligt at skrive noget.

Skriv endelig hvis der er nogle tvivlsspørgsmål.
Avatar billede gulbaek Nybegynder
29. maj 2007 - 19:32 #1
Det er nok nemmest at teste, hvis man forsøger at lave det på en Label.
Avatar billede gulbaek Nybegynder
05. juni 2007 - 17:00 #2
lukker