Jeg har også Windows Vista Ultimate og har ingen problemer med at tilgå Danske Banks hjemmeside. Derudover kan jeg også tilgå Danica Pension (hører under Danske Bank) og sågar logge på, så jeg kan se mine pensionsoplysninger.
Det kan selvfølgelig godt være, at der er et problem med din Vista-installation, men hos mig spiller det.
Hvad siger Danske Bank? Hvis ikke du har kontaktet dem, synes jeg, at du skal gøre det. Det kunne jo være, at de havde haft andre Vista-brugere med samme problem.
Spørgsmål Hvordan indstilles Internet Explorer 7 på Vista til netbank?
Svar Danske Bank anbefaler følgende indstillinger af Internet Explorer 7 når man skal bruge netbank.
* Åben Internet Explorer * Klik på Funktioner til højre og vælg Internet Indstillinger * På fanebladet Generelt klikker du på Slet... under overskriften Browserdata. * Under den første overskrift Midlertidige internetfiler klikker du på Slet filer... * Klik Ja til at slette filer og klik på Luk når den er færdig. * Klik på knappen Indstillinger ved siden af Slet... * Øverst skal markeringen stå ud for Automatisk og klik Ok. * På fanebladet Sikkerhed vælger du Websteder du har tillid til øverst. * Klik på knappen Websteder. * Fjern markeringen ud for Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone * Slet teksten i feltet Tilføj websted til denne zone og tilføj teksten *.danskebank.dk * Klik på Tilføj, sæt markering ud for Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone og klik på Luk * Klik på knappen Standard niveau * Her er det vigtigt, at der ikke er sat markering ved Aktiver beskyttet tilstand. * Klik OK * Genstart Internet Explorer og vælg log-on til netbank på ny.
Første gang en computer anvendes til netbank, skal Danske Bank-koncernens sikkerhedssoftware e-Safekey installeres.
Har du spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at kontakte Kundesupport.
Bemærk: Det kan være nødvendigt at logge på som lokal administrator på computeren for at installere Danske Bank-koncernens sikkerhedssoftware.
Umiddelbart har det fungeret tidligere fra min vista. Så det er ikke et generelt Vista problem.
Med hensyn til opsætning af browser kan det heller ikke være problemet da selv ikke en telnet klient kan tilgå ip adressen.
Jeg havde en idé om at det var et firewall problem, men når windows indbyggede er deaktiveret har jeg samme problemer. Jeg har ikke andre firewalls på maskinen.
En traceroute giver samme resultater på de sidste hops fra min klient maskine, fra mine servere i danmark og fra mine servere i tyskland. Så det kan heller ikke være et rutningsproblem.
Jeg har heller ikke installeret nogle nye programmer, så det skulle heller ikke have nogen effekt.
Den eneste ændringer der har været er at jeg har skiftet internet udbyder. Jeg har gennemgået opsætning og rutninger med dem efterfølgende, og de siger også at det er et lokalt problem, hvilket er logisk når andre maskiner på forbindelsen kan komme på.
Jeg har derfor en teori om at der er noget netværks opsætning i Vista som må være gået galt. Men jeg har absolut ingen kvalificerede bud.
Jeg kører med opdateret Vista Home Premium 32 bit og Kaspersky 6 Internet Security.
Jeg har kunnet logge på og bruge hjemmesiden og netbank indtil begyndelsen af maj måned. Jeg har kontaktet Kaspersky der jeg troede at problemet lå der, men efter at have prøvet med PC-Cillin IS 7.0 uden held, så ved jeg ikke hvorfor at man ikke lige kan gå ind på wwww.danskebank.dk, men alle andre sider.
Hmm, jeg har ingen problemer med DanskeBank fra min Vista maskine eller rettere det have jeg da ikke i mandags (Der var jeg i banken sidst, dog på deres Business)
Jeg har fundet ud af hvad problemet er. Problemet e rat Kaspersky blokkerer http udgaven af en eller anden grund. Disabler jeg kaspersky virker både http og https
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.