Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
29. maj 2007 - 13:03 Der er 4 kommentarer

HTML-tags i XML.

Jeg har et XML-dokument som jeg bruger til noget dynamisk indlæsning af kode/tekst.
Heri vil jeg gerne have HTML-tags, men det virker som et problem pga. < og > tegnene.

Nogen idéer?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2007 - 13:18 #1
Kom med lidt mere info, så vi ved hvad det er der er problemet - f.eks. en stump af din XML el. lign.
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
29. maj 2007 - 13:26 #2
Jeg har f.eks:

<tag1>
Skriv til mig på <a href="mailto:email@adresse.dk">email@adresse.dk</a> eller ring på XXXXXXXX.
</tag1>

Det virker desværre ikke, idet jeg tror XML tolker < som starten på et tag.
Jeg har prøvet med &lt; og &gt; for hhv. < og >, men det tolker Flash ikke som html-tags.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2007 - 14:05 #3
"<" ER jo sådan set starten på et tag/element :-)

Jeg ved ikke hvordan Flash's XML parser fungerer, men typisk vil man wrappe den slags i det der hedder en CDATA section:

<tag1>
<![CDATA[Skriv til mig på <a href="mailto:email@adresse.dk">email@adresse.dk</a> eller ring på XXXXXXXX.]]>
</tag1>

- men hvordan du får det korrekt ud i Flash ved jeg ikke.

/CS
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
29. maj 2007 - 14:18 #4
Flash tolker desværre ikke tag'sne som html så :-(
Den laver ikke fejl, men blot viser < som tegnet < og ikke som et html-tag.