Avatar billede gummimand Nybegynder
28. maj 2007 - 22:50 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Blowfish_secret tilføjet, men problemet bliver

Jeg har indstalleret:

Apache 2.2.4
PHP 5.2.2
MySQL 5.0.41-community.nt
phpMyAdmin 2.10.1
På en windows 2000 maskine for at lege webserver.

Apache kører, MySQL kører, PHP kører; <? echo infophp() ?> virker, men phpMyAdmin virker ikke.

Jeg får følgende fejlmedelelse:

"Fejl - Konfigurationsfilen skal nu bruge et hemmeligt kodeord (blowfish_secret)."

I config.inc.php (der ligger i .../htdocs/phpmyadmin/) har jeg tilføjet:

$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
$cfg['blowfish_secret'] = 'oniuhhn+08u98y';

Genstartet maskinen (er det nødvendigt?).

Men fejlmeddelesen kommer stadig!

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 22:55 #1
prøv at rette cookie til http eller config
Avatar billede gummimand Nybegynder
28. maj 2007 - 23:01 #2
Hvis jeg bruger 'config' er resultatet det samme. Med 'http' bliver jeg bedt om bruger og password, (jeg indtaster MySQL oplysningerne root og *******) og får samme fejlmeddelelse. Prøver jeg igen bliver jeg ikke bedt om noget som helst, og jeg får den samme fejlmeddelelse.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 23:11 #3
Lad være med at skrive password - kun root
Avatar billede gummimand Nybegynder
28. maj 2007 - 23:15 #4
To problemer idet: 1)jeg bliver ikke promptet for passwords mere ... 2) da jeg indstallerede MySQL satte jeg password på root ...
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 23:28 #5
HAr du 'trafiklyset' til mysql i højre hjørne (ved uret) der kan du højreklikke og vælge -->Show me - ellers ligger der en fil i Windows der hedder my.ini den kan du åbne i teksteditor og fjerne det password du har skrevet ind.

du skal nok genstarte Mysql og Apache

der er forkels på de forskellige versioner jeg har ikke 2.10.1 bruger 2.5.6

ellers se dette spm måske kan det hjælpe, ellers må vi finde løsningen.. jeg har ikke sat noget i $cfg['blowfish_secret'] = '';

http://www.eksperten.dk/spm/379874
Avatar billede gummimand Nybegynder
28. maj 2007 - 23:41 #6
Jeg har ikke installeret 'trafiklyset', og der står ikke noget password i my.ini filen.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2007 - 00:00 #7
Så er jeg ikke sikker på andet end vi må begynde fra enden af, problemet er bare at jeg skal tidligt op i morgen og må forlade computeren nu.

Hvis du genstarter computeren er den der så heller ikke ?
Hvis ikke så ligger der i MySql /binmappen en fil der hedder winmysqladmin.exe den kan du starte, du får en popup op som hurtigt forsvinder igen - men du får så 'trafiklyset' som du så kan editerer din ini fil og gemme den og sætte den til at starte automatisk når du booter.

God nat
Avatar billede gummimand Nybegynder
29. maj 2007 - 08:23 #8
Jeg har "løst" problemet: slettet indstallationen af phpMyAdmin 2.10.1, indstallret phpMyAdmin 2.9.2 og tilføjet:
cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
$cfg['blowfish_secret'] = 'oniuhhn+08u98y';

SÅ VIRKER DET!

Ellers tak for din indsats!
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2007 - 08:41 #9
Fint nok....spekulerede lidt da jeg lå under dynen, 'måske var det også den version jeg havde troubles med hvor jeg gik tilbage til en gamel version jeg vidste der virkede.

God sommer
Avatar billede gummimand Nybegynder
08. april 2008 - 14:44 #10
Lukker