Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 18:28 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Image skal restores på ny hardware

Hej

Jeg står overfor den udfordring at jeg har en xp maskine som hardmæssigt er out-of-date, så mit nuværende setup skal overføres til en ny maskine.

Hvad er der forsøgt?

- Ghost image - restore på ny : Virker ikke
- Sysprep - Ghost image - restore på ny : Virker ikke
- Acronis True Image efter sysprep - restore på ny : Virker ikke

Når man booter i den nye maskine kan man se windows xp boot loader skærmen, men så går den i BSOD. En Stop 7b error.

Microsoft har en KB artikel om denne stop error, og jeg har prøvet at finde ud af hvilke drivere mit nye system bruger og registrere dem i imaget.

Jeg sidder fast! Der må være andre som har siddet i en lignende situation og kender til en applikation som kan "do the job".

Grunden til jeg ikke bare installerer windows på ny, og er at det er et video server image som bruges på mit arbejde, og der er så mange tilpasninger lavet af tidligere ansatte, som naturligvis ikke er dokumenterede.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 18:35 #1
jeg går ud fra at du har nogle midler til rådighed,  med symantec backup (tidligere veritas)  kan du gendanne dit system på anden hardware.

http://www.symantec.com/enterprise/products/overview.jsp?pcid=1018&pvid=1601_1
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 18:35 #2
findes også til server og sbs.
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 18:42 #3
det lyder MEGET mærkeligt at sysprep metoden ikke virker, hvad er den præcise fejlkode ?
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 18:43 #4
Tak for tippet. Jeg kender godt til symantec backup (tidligere livestate recovery?), det var bare hvis nu der lige var en som tænkte ah det har jeg en løsning på, så jeg kan få det til at virke nu, og ikke når det først er købt osv.

Men er det så noget du har erfaringer med eller?
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 18:49 #5
Ja det er også det jeg tænker..

STOP: 0x0000007B (0xBACC7524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 18:55 #6
Jeg har prøvet den løsning MS foreslår her:

http://support.microsoft.com/kb/314082/en-us

Selvom det ikke er eksakt samme fejlkode.

Den virker heller ikke. Det kan være jeg lige skal præcisere. Fejlen kommer uanset om der er kørt sysprep eller ej, så det virker som om den slet ikke når dertil hvor sysprep laver ændringer.
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 18:57 #7
symantec backup ?
Avatar billede screem_brille Novice
28. maj 2007 - 19:00 #8
lige en ting, da du prøvede med sysprep, hvad gjorde du så ?
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 19:00 #9
Ja? Her i firmaet bruger vi TSM, så jeg har ikke selv arbejdet med symantec.
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 19:01 #10
Kørte sysprep fra windoze og satte den til i factory mode.

Installerede drivere osv. som skal være der til den nye maskine, lavede en audit, og så reseal.

Er det helt galt?
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:12 #11
Når man lægger et image ind på en computer med anderledes bundkort, gør man
følgende: man sætter harddisken med det nye image i computeren, men man starter
ikke op endnu. Man lægger sin windows CD i drevet, starter op på den og laver
en "repair" Så får man de driver med, som hører til det nye bundkort.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:15 #12
Ps. Man skulle uden videre kunne gøre det med Acronis True image Workstation,
hvis man samtidig installere Universal restore for Workstation.
Det sidste har jeg ikke selv prøvet, men det står på deres hjemmeside.
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 19:17 #13
Jeps med enterprise udgaven.. Jeg har kun prøvet med home.
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 19:21 #14
greysky>> Mig bekendt resetter en repair install en masse ting i reg basen osv., hvilket jeg jo ikke er interesseret i. Men det er naturligvs et forsøg værd.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:23 #15
Ok men den første metode har jeg prøvet flere gange og altid med succes. Men
man skal bagefter sikre sig, at alle driver som ligger på CDén til det nye
bundkort er kørt ind.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:25 #16
En "repair" lægger en helt ny windows wersion ind, uden at man mister sine
data. Men windows update ryger, så den må man hente hos Microsoft igen.
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 19:34 #17
En helt ren windows er det så nye brugere osv..?

Vi har et "roll-out tool" som køres på hver ny video server som sættes op. Det er kritisk at alt er som det skal være, da det er tilpasset.

Jeg prøver den med at lave en repair i morgen, for nu gider jeg ikke arbejde mere på min fridag!

screem_brille> Hvis du kommer på noget med sysprep, så skrive lige ik!
Avatar billede valbyhus Nybegynder
28. maj 2007 - 19:41 #18
Det er som ved nyinstallation. Du bestemmer selv bruger. Hvis din CD kræver en
nøgle, skal den bruges under install.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. maj 2007 - 20:37 #19
>>> Acronis True Image efter sysprep - restore på ny : Virker ikke <<<

dvs. at du/i har prøvet denne funktion, "Acronis Universal Restore" http://www.acronis.com/enterprise/products/ATISWin/universal-restore.html
Avatar billede madsnb Nybegynder
28. maj 2007 - 20:54 #20
kommentar: greysky
28/05-2007 19:15:35 Ps. Man skulle uden videre kunne gøre det med Acronis True image Workstation,
hvis man samtidig installere Universal restore for Workstation.
Det sidste har jeg ikke selv prøvet, men det står på deres hjemmeside.
Kommentar: madsnb
28/05-2007 19:17:12 Jeps med enterprise udgaven.. Jeg har kun prøvet med home.

Så nope. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve universal restore metoden.

I morgen må jeg vurdere om det er acronis eller symantec som skal prøves.

Tak for forslag!
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2007 - 22:12 #21
Undskyld det sene svar, har rodet med en hjemmeside.

Symantec Backup Exec system restore, virker til UG+++

Har eksperimenteret med gamle maskiner til nye, og det virker bare perfekt.
(Man betaler så også derefter, så hvis du har budgettet, ville jeg springe de andre "måske" muligheder over og få overstået jobbet i en fart)

;o)
Avatar billede valbyhus Nybegynder
31. maj 2007 - 14:11 #22
Fik du ordnet det?
Avatar billede madsnb Nybegynder
31. maj 2007 - 14:43 #23
Min tid er lige denne uge allokeret til en anden opgave, men jeg har anskaffet mig backup exec og acronis med universal restore, så jeg kommer selvfølgelig med svar her så snart det er afklaret.
Avatar billede valbyhus Nybegynder
31. maj 2007 - 14:47 #24
Held og lykke med det.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 14:08 #25
er du kommet videre ?
Avatar billede madsnb Nybegynder
27. juni 2007 - 11:47 #26
Nej :(

I ved det der med tiden.. Min tid er pt. prioriteret over på noget andet, men så snart jeg ser på det skal jeg nok få afsluttet tråden!
Avatar billede madsnb Nybegynder
11. august 2007 - 11:15 #27
Det her var faktisk en rigtig interessant ting.

Jeg kom på en anden løsning, da det blev for omstændigt med at lave cd'er til backup, restore osv. En KB artikel fra MS nævnte kort en mulighed for 7B stop error som manglende drivere.

Windows kan ikke boote i den nye maskine, fordi den jo naturligvis ikke kender harddisk controlleren! Det man gør er at sætte en ekstern i, jeg købte en Promise SATA300 TX2Plus, da den understøtter IDE, SATA og SATA2.

Den sættes i den gamle maskine og drivere installeres. Dernæst kan man jo teste om man kan boote ved at sætte harddisken over på controlleren. Hvis det virker sætter harddisk samt controller over i den nye maskine og tilslutter harddisken til controlleren i stedet for den onboard.

Maskinen starter fint op, og så er det bare at få installeret drivere. Så snart driveren til den onboard controller er lagt ind kan man lukke ned, tage Promise controlleren ud, og boote helt almindeligt fra den nye maskine!! (OG DET VIRKEDE!!)

Nemt ik' :)

Al den tid for en løsning så simpel.

En god idé kunne jo være at have en ekstern controller liggende, og bare én gang sætte den i maskinen og installere driverne. Så er man sikker på man kan sætte harddisken over i en ny maskine hvis man f.eks. brænder sit gamle bundkort af, og gerne vil købe væsentlig nyere hardware. Det handler jo om at være på forkant.
Avatar billede madsnb Nybegynder
11. august 2007 - 11:15 #28
I som har været aktive i tråden kan jo smide et svar, så deler vi.

God weekend!