Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 13:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ønsker indsat <p>

Hej Eksperter,

Jeg har en node i et xmldokument som i princippet ser således ud.

<TEKST>
- <![CDATA[
njujfufuwuhfwuhfwu
oijijfwijifwjjwfiifw

ijiwjfijwfijfwjfw¨
oijiwfjijfwijfwijfw
  ]]>
</TEKST>

Hvordan får jeg sat nogle <p> ind på det kommer til at se således ud

<TEKST>
- <![CDATA[
<p>
njujfufuwuhfwuhfwu
oijijfwijifwjjwfiifw
</p>
<p>
ijiwjfijwfijfwjfw¨
oijiwfjijfwijfwijfw
</p>
]]>
</TEKST>
Avatar billede jokkejensen Novice
28. maj 2007 - 16:37 #1
Det lyder lidt underligt du vil berige dit xml med formateringer til html..

Ofte ønsker man ikke markup i sit xml, men transformerer det fra xml til ex xhtml med xslt.. ikke sætter markup indeni i xml'en..

Men ellers kan du bare skrive &gt; og &lt; og benytte disable-output-escaping="true"..

/JJ
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 17:00 #2
Jeg er ikke interesseret i at berige mit xml. Jeg er interesseret i at få sat <p> ind i det som bliver outputtet.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 18:19 #3
Der er sikkert noget jeg ikke ar forstået. Mit problem er at jeg får en masse data ind i <TEKST> som jeg forventes at levere videre formateret
Avatar billede jokkejensen Novice
28. maj 2007 - 18:53 #4
okay ? og tekst er rodnoden.. du får altså smidt en masse ren tekst fra et xml ark, som du skal formatere med xslt, så det lige wrapper et <p> tag med ud ?

så bliver det vel nogenlunde noget lignende :

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
    <xsl:output method="xml" version="1.0" encoding="UTF-8" indent="yes"/>
    <!-- Matching root node -->
    <xsl:template match="/">
        <!-- Getting Tekst -->
        <xsl:apply-templates select="TEKST"></xsl:apply-templates>
    </xsl:template>
    <xsl:template match="TEKST">
        <p>
            <xsl:value-of select="."></xsl:value-of>
        </p>
    </xsl:template>
</xsl:stylesheet>
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 20:59 #5
Jeg har en eller anden idé om at jeg griber det her helt forkert an
Avatar billede jokkejensen Novice
28. maj 2007 - 21:00 #6
du kan godt transformere et xml ark om til et andet xml ark med html indeni, men det virker underligt..

kan du beskrive "problemet" i stedet for løsningen ?

/JJ
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 21:02 #7
Faktisk ligger det således

- <main>
- <sub>
  <id>952131</id>
- <TEKST>
- <![CDATA[
geg,moegogepge
pojpjgeijgeijgeiogeoigeioge
pijgeijgeiogejiogejojegoi
oeghouigheiugehiugehiu
  ]]>
  </TEKST>
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 21:04 #8
Problemet er at dem som skal modtage xml fra mig forventer det er formateret. Jeg hiver i princippet bare en tekststreng ud af en database
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 21:06 #9
Det som står i tekst kan meget vel være html. Det ved jeg faktisk ikke på forhånd
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 21:07 #10
Det er lidt noget rod :-)
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. maj 2007 - 21:10 #11
Det fornuftige er vel at fjerne alle html tags og så lade det være op til modtageren at formatere det som de nu synes
Avatar billede jokkejensen Novice
28. maj 2007 - 21:40 #12
Som modtager/Frontendudvikler ville jeg være 100 gange mere tilfreds med noget xml og selv formatere det som jeg ønsker gennem xslt...

Det er det der er meningen med at udveksle data gennem xml :)

Nå men, hvis du ikke kan få modtager til at style det, smider du bare et udpluk af den endelige xml herind, så skal jeg nok lave et xslt der transformere det omtil noget, af dig, beskrevet markup,.

/JJ
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
29. maj 2007 - 13:19 #13
Det er pænt af dig :-) Det viser sig i midlertid at "problemet" var at jeg havde strippet alle html tags. Det kunne jeg jo bare lade være med. Tak for hjælpen og læg endelig et svar
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
13. juni 2007 - 09:43 #14
lukker :-)