Avatar billede faxy Nybegynder
27. maj 2007 - 22:43 Der er 2 kommentarer

Skal finde #ts# bagerst og slette fremad

Jeg har en kæmpe tekst fil.

her i står der en masse tegn og i blandt dem 2 steder står der

#ts# jeg skal så finde den bagerste af denne forekomst, og slette alt der kommer efter disse tegn. altså

1234#ts#blablablabla
blablabla#ts#5678

så skal jeg altså få den til at slette 5678 . og jeg er helt på bar bund her.
Avatar billede kabbak Professor
27. maj 2007 - 23:03 #1
I VBA og VB6 ville jeg gøre sådan

a = "1234#ts#blablablablablablabla#ts#5678"
B = Left(a, (InStr(InStr(1, a, "#ts#") + 1, a, "#ts#")) + 3)
Avatar billede thomaxz Nybegynder
27. maj 2007 - 23:11 #2
Hvis du har den i en string kan du bruge

LastIndexOf til finde sidste forekomst at søge metoden f.eks.

dim ts as String="1234#ts#blablablabla" & chr(13) & chr(10) &"blablabla#ts#5678"

dim a as Integer=ts.LastIndexOf("#ts#")

Dim nystring As String

nystring=ts.Substring(0,a)