Avatar billede pixel25 Nybegynder
27. maj 2007 - 19:45 Der er 11 kommentarer

Fejl i Windows XP

Hej jeg har en pc med Windows xp installeret men i al den tid jeg har haft den har den haft problemet som beskrevet her:http://www.eksperten.dk/spm/714422

Det har ikke noget med spyware eller virus at gøre jeg har kørt
flere antispyware/virus programmer som ikke finder noget og lagt
logfil på spywarefri.dk men det hjælper ikke.Nu har jeg formateret
og geninstalleret Windows xp med det system der var med da jeg købte den men problemet er der stadig.Nogen gange får jeg en blå skærm som skyldes en Win.32.DLL fil (mener jeg den hedder).Jeg tror det er en fejl i Windows eller hardwaren.Jeg har en anden pc som aldrig har haft dette problem selvom jeg ikke har antispyware/virus på den.

på forhånd tak.
Pixel25
Avatar billede screem_brille Novice
27. maj 2007 - 19:57 #1
den præcise fejlkode ville hjælpe gevaldigt, men i mellemtiden ville jeg kontrollere ram med memtest86
Avatar billede ebe Praktikant
27. maj 2007 - 20:01 #2
umiddelbart synes jeg ligesom sb at det lyder som en ram-fejl.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. maj 2007 - 20:09 #3
mem test tager resten af natten..så...

Du kan teste dine ram i din anden maskine.. beeper den i opstart med andre ram er de defekte.
--
Find ud af hvad den dll-fil hedder helt præcist.
Avatar billede team-temp Nybegynder
27. maj 2007 - 20:14 #4
Lyder lidt som en lille fejl i windows system..

Du skal prøve med en comp der virker fint og gå ind i "C:/Windows/system32/Win.32.DLL"

Og kopire den over  C:/Windows/system32/  på den maskine der ikke virker..

Ellers gå ind i dos: Start> Kør > cmd > Skriv: "chkdsk"

Hvis der intet sker så gå til "Start> kør > Skriv: "sfc /scannow" og husk du skal have en windows cd i.. Som regel winXP pro cd.. Men prøv med en anden cd end den du installeret XP med..
Avatar billede team-temp Nybegynder
27. maj 2007 - 20:16 #5
Men j man skal jo bruge fejlkode før vi kan hjælpe ordenligt.
Avatar billede pixel25 Nybegynder
28. maj 2007 - 20:06 #6
Jeg prøver og få en blå skærm så jeg kan få den præcise fejlkode.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2007 - 15:08 #7
er du kommet videre ?
Avatar billede pixel25 Nybegynder
27. juni 2007 - 16:26 #8
Nej jeg har ikke haft en blå skærm siden men jeg har stadig problemet.
Avatar billede pixel25 Nybegynder
28. juni 2007 - 23:48 #9
Nu har jeg haft en blå skærm med denne fejl:DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Sidst var det noget med en WIN.32 fil hvor den skrev "det skyldes muligvis denne fejl"
men det skrev den ikke denne gang kun at jeg skulle "genstarte hvis du ikke har set denne fejlmeddelelse før"
Avatar billede screem_brille Novice
29. juni 2007 - 00:08 #10
og du skrev forhåbenligt fejlkoden ned ikke ? (noget ala 0x00)
Avatar billede pixel25 Nybegynder
29. juni 2007 - 00:15 #11
stop:0x000000D1(0x809B1CD0,0x0000001C,0x00000008,0x809B1CD0)