Avatar billede henrik_r Nybegynder
27. maj 2007 - 16:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Reverse tunnel lytter kun på localhost

Hej,

Jeg har brug for at kunne sætte en reverse tunnel op fra min bærbar til min server.

Dette kan jeg også få til at virke, men på serveren, lyttes kun på localhost..

(Serverens ip-adresse er 192.168.3.5

Her er kommandoerne:

Dette køres på bærbaren, og kobler fint igennem:
ssh -R 192.168.3.5:5500:localhost:22 <server_ip>

Hvis jeg så på serveren kører:
netstat -lpn|grep 5500

Får jeg følgende:
tcp        0      0 127.0.0.1:5500          0.0.0.0:*              LISTEN    -

Det ses altså, at serveren kun lytter på localhost. Det er ikke det jeg ønsker.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.

M.v.h.
Henrik Rasmussen
Avatar billede dank Nybegynder
05. juni 2007 - 11:03 #1
/etc/ssh/sshd_config:

GatewayPorts yes

gør det derefter igen. Mener det er sådan man gør ;-)
Avatar billede henrik_r Nybegynder
05. juni 2007 - 11:39 #2
Tak for det!

Det virker til dels.

Hvis jeg prøver at åbne op for SSH til min bærbar på den måde virker det.

Men det planen med tunnel'en var, at jeg skulle kunne lave fjernsupport fra min bærbar til hvilket som helst computer..

Ville altså starte en listening VNC client på min bærbar, og så skulle folk kunne installere vnc server, og trykke add client, og derved koble op, så jeg kunne styre deres computer, selvom de var bag firewall osv.

Det mærkelige er, at hvis jeg lokalt på min bærbar, laver en telnet localhost 5500 accepteret forbindelsen. Hvis jeg derimod laver en telnet localhost 5500 på serveren, bliver forbindelsen smidt igen.

Dette må dog være et vnc problem, da det virker fint med ssh. Startede SSH server på min bærbar, og kunne nu SSH ind på den, uanset fra hvilken maskine jeg prøvede.

Så må finde en VNC ekspert til dette problem.

Tak for hjælpen.

M.v.h.
Henrik Rasmussen
Avatar billede dank Nybegynder
05. juni 2007 - 12:32 #3
jeg kender intet til vnc, men....

Hvad siger log? Kommer der en connection?

Start med at undersøge log...