Avatar billede ffparken Nybegynder
27. maj 2007 - 12:09 Der er 14 kommentarer

Hvordan får jeg min router til at slukke kl 23:00 f.eks ?

Hej
Jeg har en belkin Router, jeg vil gerne have den til at lukke for alle 4 lan porte kl 23:00 hver dag og åbne dem igen kl 7:00 f.eks
Avatar billede olly Nybegynder
27. maj 2007 - 12:14 #1
Med mindre du ligefrem har muligheden i softwaren er det nemmeste vel et tænd/sluk ur på strømmen af den.
Avatar billede ffparken Nybegynder
27. maj 2007 - 12:25 #2
Var det jeg håbede på at jeg havde, altså i softwaren...
Avatar billede ierikk Nybegynder
27. maj 2007 - 12:44 #3
køb et tænd og sluk ur hos Harald Nyborg
Avatar billede morhan Novice
27. maj 2007 - 12:48 #4
når du siger lan portene, mener du så lan portene, dvs intern kommunikation, eller er det internettet der skal lukkes ned? hvad er modelnr på routeren?

i min router kan jeg f.eks. sætte et filter op, så der kun er adgang til internettet i et bestemt tidsinterval
Avatar billede ffparken Nybegynder
27. maj 2007 - 12:58 #5
Ja lan-portene skal være lukket ned, på den ene eler anden måde, der må bare ikke være adgang til internettet i et bestemt tidsinterval.

Jeg kan ikke lige se model nr, den er ´lukket inde i et lille rum så... desværre men du siger at du har mulighed for at bestemme et tidsinterval ?

Hvad hedder funktionen i softwaren ?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 12:59 #6
I Linksys har man: Access Restrictions
Avatar billede ffparken Nybegynder
27. maj 2007 - 13:02 #7
okay, det vil jeg lige tjekke ud om det ikke hedder noget af det samme i min router, jeg er dog ikke hjemme lige nu, men om et par timer har jeg styr på det.

når du er inde under Access Restrictions, kan du så bare vælge hvornår den skal være åben på hver af de forskellige porte eller ?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 13:03 #8
Jeg kan definere ud fra IPadresser og MACadresser
Avatar billede ffparken Nybegynder
27. maj 2007 - 13:03 #9
okay, men kræver det ikke fast IP eller ?
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 13:15 #10
Jeg kan også tage hele IPrange fx: 192.168.1.1 til 192.168.1.254
Avatar billede leif Seniormester
27. maj 2007 - 13:17 #11
Men pas på, jeg mistede lige kontakten til min router da jeg ville teste det !

Satte en regel op som hed at alle IPadresser hele døgnet ikke måtte gå på nettet !
Avatar billede japping Nybegynder
27. maj 2007 - 13:18 #12
I min SMC kan man under "Firewall" sætte "Access Control". Man definerer hvilke tidsintervaller routeren skal tillade adgang til/fra netværket. Den er opbygget så man kan sætte generelle begrænsninger for alle dage. Ydermere kan man sætte begrænsninger defineret specielt for ugens 7 dage.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. maj 2007 - 08:01 #13
leif 13:17:05: det burde du jo ikke miste forbindelsen til routeren på, da du ikke skal gennem nettet for at nå den ;).
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2007 - 10:26 #14
riversen -> Enig, men virkeligheden var en anden !