Avatar billede neoman Novice
27. maj 2007 - 11:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Style Repeatercelle udfra Eval

Jeg vil gerne style tabelcellen, afhængig af værdien af RequestType (som kan være 1 eller 2)

Når RequestType= 1 så vil jeg gerne have et enderesultat som ser sådan ud :
        <td class="re" >
              <asp:Label runat="server" ID="Label15" Text='<%# Eval("RequestType") %>' />
        </td>

Når RequestType = 2 så vil jeg gerne have dette :
        <td class="un" >
              <asp:Label runat="server" ID="Label15" Text='<%# Eval("RequestType") %>' />
        </td>

Kan man gøre dette i aspx filen direkte ? Ellers hvordan ?
Avatar billede neoman Novice
27. maj 2007 - 11:38 #1
Og den første paragraf, som er faldet ud ved copy/paste, lyder :

Jeg har på nuværende tidpunkt følgende tabelcelle i min Repeater:
        <td >
              <asp:Label runat="server" ID="Label15" Text='<%# Eval("RequestType") %>' />
        </td>
Avatar billede neoman Novice
27. maj 2007 - 13:07 #2
Okay - har fundet en meget besværlig løsning :

1. Tvinge et cast til en custom type
2. Implementere en custom ToString FORMAT -metode, som så, for denne custom-type, kunne levere "re"/"ca" afhængig af værdien

Eftersom dette er lidt overkill, så "aflyser" jeg problemet, og tegner hele tabellen selv:)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. maj 2007 - 17:00 #3
du kunne bare have gjort sådan her:
<td class='<%# getClass(Eval("RequestType")) %>' >
              <asp:Label runat="server" ID="Label15" Text='<%# Eval("RequestType") %>' />
        </td>

protected string getClass(object value)
{
int i = value as int;
if(i != null)
{
switch(i)
case 1:
return "re";
break;
case 2:
return "un";

}
Avatar billede neoman Novice
27. maj 2007 - 20:33 #4
Hej dr_chaos ... det var lige præcis sådan noget jeg eftersøgte - men det var tidligt på dagen og nu er koden lavet anderledes :)

Kunne ikke overskue hvordan jeg kunne få min egen logik, så forsøgte mig med den tumpede bypass med formatteringen.

Nu har du demonstreret, hvordan man kan hægte logik ind i  behandlingen af bundne værdier på ASPX side, så dette har jeg klippet ud og hængt op på væggen, til det skal bruges (formentligt snart) :) Tak for det.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. maj 2007 - 20:48 #5
np.
jeg bruger det ofte hvis f.eks. knapper kun skal være enabled i forskellige situationer.