Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. maj 2007 - 20:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

eksekver først resten af siden efter onload

jeg skal loade en fil i min flash..

hvordan kan jeg lave en onload funktion eller lign. som først eksekverer resten af siden når onload er kørt?

det er et stylesheet jeg skal have loadet ind før jeg eksekverer resten af flashen
Avatar billede andersbro Nybegynder
26. maj 2007 - 22:08 #1
Du kan lave en initfunktion, som du kalder fra din onLoad eller andre funktioner, du vil køre i en bestemt rækkefølge i starten af flash'en. F.eks.

var initStep:Number = 0;

function proceedInit():Void {
    initStep++;
    switch (initStep) {
        case 1:
            startXmlLoad();
            break;

        case 2:
            extractGeneralXML();
            createIntro();
            break;

        case 3:
            createFrontpage();
            setUpSiteBasics();
            break;

        case 4:
            doMenu();
            break;

        default:
            trace("//// default reached in init procedure");
    }

Hver funktion kalder så proceedInit(), som det sidste i funtionen eller ved f.eks. onLoad().
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
26. maj 2007 - 23:09 #2
hvad gør break så helt præcist? jeg troede kun den stoppede løkker
Avatar billede andersbro Nybegynder
27. maj 2007 - 00:00 #3
Den breaker ud af det aktuelle 'scope' i det her tilfælde af switch. Hvis break ikke er der, fortsætter flash videre gennem de forskellige cases, hvilket jo ikke er meningen...
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
27. maj 2007 - 00:42 #4
jeg tror ikke jeg er helt med på hvordan switch fungerer?
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
27. maj 2007 - 00:47 #5
eller jeg tænker mere på brugen af din proceedInit funktion
Avatar billede andersbro Nybegynder
27. maj 2007 - 10:55 #6
Jeg starter eksekveringen af min flash med at kalde funktionen proceedInit(). Første gang vil initStep være 1, derfor kaldes funktionen startXmlLoad(). På xml'ens onLoad funktion, dvs. jeg ved at nu er xml'en loadet, kaldes proceedinit igen, denne gang vil initStep være 2, altså kaldes extractGeneralXML() og createIntro(). I slutningen af createIntro-funktionen kaldes proceedInit() igen osv.

Du kan i øvrigt let slå switch og alle andre indbyggede metoder op i Flash-hjælpen ved at markere ordet og klikke på spørgsmålstegnet øverst i højre hjørne af actions-vinduet.
Avatar billede electrobeat_dk Nybegynder
27. maj 2007 - 10:58 #7
ok, så er jeg med :)

smid et svar
Avatar billede andersbro Nybegynder
27. maj 2007 - 11:13 #8
Det er her...