Avatar billede default Nybegynder
26. maj 2007 - 17:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dele internet? 3's bredbånd

Hejsa

Jeg står og skal hjælpe min brors svigerfar, han har købt det der mobilt bredbånd fra 3. Han ønsker at dele sin forbindelse ud til en router, som er trådløs!

Er der mulighed for at når bredbåndet kører gennemen usb på computeren, at man så kan dele forbindelsen fra computerens lan udgang ud til en router? Så at computeren skal være tændt for at nettet virker?

eller er der andre muligheder?

Jesper Christensen
Avatar billede leif Seniormester
26. maj 2007 - 22:09 #1
1. Computeren skal være tændt hele tiden hvis forbindelsen skal kunne deles
Avatar billede quarkie Nybegynder
13. september 2007 - 12:24 #2
Først skal du aktivere deling af internetforbindelsen på computeren med 3 forbindelsen.
Derefter skal du forbinde LAN stikket på computeren med 3 forbindelsen til WAN stikket på routeren og derefter konfigurere routeren til 3's DNS osv.
Og ja, computeren skal være tændt hele tiden da den fungerer som modem.
Avatar billede default Nybegynder
13. september 2007 - 17:49 #3
altså jeg smider den der usb pind fra 3 i stationæren (så der er net på den stationære) Også tilkobler jeg routeren med det standarde lan indgang i bundkortet?
Avatar billede quarkie Nybegynder
13. september 2007 - 20:31 #4
Ja, men du skal også atkivere deling af internetforbindelse på den stationære. Og husk at koble den til WAN indgangen på routeren.
Avatar billede leif Seniormester
13. september 2007 - 20:35 #5
Der findes faktisk en Router med mulighed for tilslutning af USB modem fra 3

http://draytek.dk/index.php?option=content&task=view&id=168&Itemid=94
Avatar billede default Nybegynder
14. september 2007 - 09:30 #6
aha, tager nok tid at bestille hjem :P
Avatar billede default Nybegynder
14. september 2007 - 09:31 #7
quarkie > Den finder vel selv DNS indstillingerne router, hvis den står på automatisk?
Avatar billede quarkie Nybegynder
14. september 2007 - 09:46 #8
Det vil jeg tro, men er ikke sikker. Evt. skal du sætte DNS i routeren til hvad 3 oplyser du skal bruge.
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2007 - 11:41 #9
Hvor hurtigt vil du da have den ?

Den kan sikkert afsendes idag, så har du den Mandag eller Tirsdag.
Avatar billede default Nybegynder
14. september 2007 - 11:44 #10
Skal bruge den i morgen, tror bare det bliver en standard router :P
Avatar billede leif Seniormester
14. september 2007 - 11:50 #11
Standard router ? Så skal computeren jo stå tændt hele tiden for at de andre kan bruge 3 forbindelsen.
Avatar billede default Nybegynder
14. september 2007 - 11:55 #12
Det er også iorden med dem.
Avatar billede default Nybegynder
17. september 2007 - 20:07 #13
Fik det til at køre, det var der ikke det store i! Det var bare at putte den til stationæren, også følge XP's dele internet guide! Tak for hjælpen gutter.
Avatar billede quarkie Nybegynder
17. september 2007 - 22:14 #14
Godt du fik det til at virke
Avatar billede default Nybegynder
19. september 2007 - 19:01 #15
Hov, ligger du ikke lige svar igen
Avatar billede quarkie Nybegynder
19. september 2007 - 20:34 #16
S'gerne