Avatar billede oecode Nybegynder
25. maj 2007 - 08:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Genere en zip fil med windows zip program

Hej,

Kan man tilgå det zip program som allerede ligger i Windows(Xp) i VbScript...?  (Compressed (zipped) Folder)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
29. maj 2007 - 09:24 #1
Jeg har aldrig fået det til at fungere... guderne skal vide jeg har prøvet... jeg har i stedet for gjort det jeg har brugt et gratis commandline zip program til at gøre det for mig i stedet for...
7za hedder det jeg har brugt....

  StrLogFileName = strPrefex & strDelim & FormatString(strLogType, strDelim) & strDelim & strComputerName & strDelim & strDateTime & strLogExt
  StrLogFileNameEVT = len(StrLogFileName) -4
  strFileName = mid(StrLogFileName, 1, StrLogFileNameEVT)
  StrZipFileName = strSaveDir & strFileName & ".zip"
  strEVTPos = strSaveDir & StrLogFileName

  Dim oShell
  Set oShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
  oShell.run("7za a -tzip " & StrZipFileName & " " & strEVTPos), 0, true
  set oShell = Nothing
  objFSO.deleteFile strEVTPos

her er det jeg har brugt til at zippe med... du er nok nødt til selv at rette lidt til da jeg ikke lige kan komme til at teste...
Avatar billede oecode Nybegynder
29. maj 2007 - 09:53 #2
Tak. Ja jeg har også tidligere måtte bruge et andet zip program...

Men nu ville jeg se om nogen kunne tilgå Xp-zip (Compressed (zipped) Folder)... :-)

Har det næsten til at funke med noget Sendkey indblandet. Nødløsning..!
Avatar billede morten_leth Nybegynder
29. maj 2007 - 20:46 #3
He he, okay...
Jeg må så nok indrømme at når jeg har postet herinde har det altid været fordi jeg ikke kunne finde andre løsninger.. :D deraf grunden til jeg skrev det.. hehe

Men hvis man kunne lokke må du meget gerne poste din kode når du har en løsning på plads... :D :D :D
Avatar billede jes9 Nybegynder
17. juli 2007 - 16:51 #4
Option Explicit

Const FOF_SIMPLEPROGRESS = 256
Dim MySource, MyTarget, MyHex, MyBinary, i
Dim oShell, oCTF
Dim oFileSys
dim winShell

MySource = "C:\mappe\"
MyTarget = "C:\File.zip"

MyHex = Array(80, 75, 5, 6, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0)

For i = 0 To UBound(MyHex)
MyBinary = MyBinary & Chr(MyHex(i))
Next

Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set oFileSys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

'Create the basis of a zip file.
  Set oCTF = oFileSys.CreateTextFile(MyTarget, True)
  oCTF.Write MyBinary
  oCTF.Close
  Set oCTF = Nothing

'Add File to zip
  set winShell = createObject("shell.application")
  winShell.namespace(MyTarget).CopyHere MySource

wScript.Sleep(50000)
Avatar billede oecode Nybegynder
17. juli 2007 - 20:31 #5
DET ER BARE KANON DET DER...! 1000 tak

Men bliver lige nødt til at vide hvordan du knækkede den..
? :-)

og hvorfor MyHex skal skrives i filen på denne måde..?

Mvh
oecode
Avatar billede jes9 Nybegynder
17. juli 2007 - 20:51 #6
Jeg ved ikke hvad det array (MyHex) bliver brug til jeg fandt bare script på nettet :-)
Avatar billede oecode Nybegynder
17. juli 2007 - 22:17 #7
Ok. Jeg har ellers søgt en hel del på nettet, dog uden resultat.

Jeg takker igen.