Avatar billede janegil Nybegynder
24. maj 2007 - 20:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Eksportere data fra SQL server 2000 til statisk web site

Jeg har en database som jeg skal slutte å oppdatere. Og da ville det vært praktisk for meg å lagre det hele som en statisk HTML (eller XML) site.

I ASP vet jeg nok hvordan jeg skal lage en tilsvarende dynamisk site, men den slutter jo å fungere når jeg slukker for databasen.

Hvordan kan jeg generere en samling XML-filer ut fra data en en SQL server 2000 database?
Avatar billede 0xffff Nybegynder
24. maj 2007 - 21:23 #1
Du kan umiddelbart fra MSSQL 2000 lave en eksport til CSV fil. Dog ikke til XML. Men der burde være en del programmer derude der kan eksportere CSV til XML.

På tabellen - Højreklick -> Export -> Vælg source tabel -> Næste -> Vælg text fil -> Copy Tables -> Delimited -> næste -> næste -> execute
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2007 - 04:50 #2
du kunne hente dine dynamisk SP sider med en utility som wget og gemme den outputtede
HTML som filer

du kunne skrive et program som henter dine data og gemmer i præcis det XML format du
har lyst til

du kunne udnytte SQLServers mulighed for at generere XML:
  SELECT * FROM tabelnavn FOR XML RAW
eller
  SELECT * FROM tabelnavn FOR XML AUTO
Avatar billede janegil Nybegynder
25. maj 2007 - 11:44 #3
Jeg er ute på å lage mer enn én HTML-side pr tabell, i stil med hvordan jeg ville presentert databasen med ASP.

Om jeg fx har en tabell med tittel, forfatter og sammendrag av 1000 bøker, skal jeg ha lagret 1001 HTML-sider: En liste over alle bøkene, med lenker til hver av de 1000 sidene som inneholder sammendrag av hver sin bok.

Finnes det noe verktøy som kan lete gjennom en dynamisk ASP-site og lagre den som statisk HTML eller XML?
Avatar billede janegil Nybegynder
25. maj 2007 - 11:46 #4
Hm, wget http://www.gnu.org/software/wget/? ser ut til å være i nærheten av det jeg ønsker meg, ja. Jeg prøver.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2007 - 14:00 #5
jep - den wget
Avatar billede janegil Nybegynder
31. maj 2007 - 13:22 #6
WGET kjører ikke som spider, dvs at jeg skal ha alle URL'ene inn i en .bat-jobb. Det går greit for meg, jeg kan bruke ASP til å generere .bat'en.

Jeg ser at http://atlantic.fo/Default.asp?sida=2788 blir lagret som Default.asp@sida=2788. Det vil si at alle sidene vil få hver sin file extension - ikke så godt. Men ettersom jeg skal skrive ASP'en selv, kan jeg nok kalle sidene index.asp?id=17.html osv., det burde fungere fint.
Avatar billede janegil Nybegynder
31. maj 2007 - 14:38 #7
Hmm - den kjører jo likevel som spider:
"C:\Program Files\wget\wget.exe" -rH -Dx.fo  http://x.fo/
Avatar billede janegil Nybegynder
31. maj 2007 - 15:45 #8
Jeg slo opp WGET i Wikipedia, og fant alternativet http://en.wikipedia.org/wiki/HTTrack.

Så er det på tide at arne_v gir et svar så jeg kan bli kvitt noen pts.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2007 - 16:22 #9
ok