Avatar billede tentakkel Nybegynder
24. maj 2007 - 18:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Antal decimaler

Jeg har lige flyttet et site fra én udbyder til en anden.

Det viser sig at antallet af decimaler der kommer ud af en diviison med sum(noget)/count(*) i en SQL på det nye site (MySQL klientversion: 5.0.22) kun kommer ud med to decimaler mens det på det gamle site (MySQL klientversion: 5.0.37) kom ud med fire.

Det er et problem.

Er der nogen måde jeg kan ændre det på?
Avatar billede kjulius Novice
24. maj 2007 - 21:02 #1
Har du prøvet at caste feltet til 4 decimaler?

CAST(SUM(noget) / COUNT(*) AS DEC(11, 4))

Den viste funktion kan i øvrigt erstattes af AVG (average=gennemsnit):

CAST(AVG(noget) AS DEC(11, 4))
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. maj 2007 - 09:18 #2
Det lyder rigtig godt... Jeg tester lige...
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. maj 2007 - 09:23 #3
Hmmm.Den kunne ikke lide det der med DEC(11, 4) .Den kendte i hvert fald ikke til kommandoen.

Men AVG(noget) giver faktisk det helt rigtige... også med fire cifre. Det er jo perfekt :)

Smid svar...
Avatar billede kjulius Novice
25. maj 2007 - 15:51 #4
Det lyder lidt mærkeligt... Nå, men hvis bare du er tilfreds, kan jeg jo også være det. :-)