Avatar billede thedragon Nybegynder
24. maj 2007 - 17:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skal hente data fra 2 tabeller, til et datagrid i asp.net

Hejsa eksperter, her er min situation...

Jeg har 2 tabeller,:

varetypeTBL, som gemmer på <ID-int, Type-text>.
VarelagerTBL, som gemmer på <ID-int, Kategori-int, Navn-text, Generelt-text, Antal-text, Alder-text>

Situationen er at der er et relationship dannet imellem de 2 tabeller, den hedder ID - kategori.

I varetype bliver der fx gemt en kategori, med et løbenummer, og så henføres der til løbenummeret i varelagerTBL.

Men når almene folk skal se en liste vil jeg jo gerne have at alt de får er flg.: varetypeTBL.Type, varelagerTBL.Navn,Generelt,antal,alder

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig!!
Avatar billede thedragon Nybegynder
24. maj 2007 - 17:48 #1
SELECT varetypeTBL.Type WHERE varetype.Kategori=Kategori, Navn, Generelt, Antal, Alder FROM varelagerTBL, varetypeTBL

Dette er et sql statement jeg har forsøgt mig med, men får en fejl meddelelse.: Incorrect syntax near ','.
Avatar billede 0xffff Nybegynder
24. maj 2007 - 19:21 #2
Abstrakt select syntax er:

SELECT
FROM
JOIN
WHERE
ORDER
GROUP BY
HAVING

Din SQL sætning skal ca. se sådan her ud, hvis jeg har tolket tabelstrukturen rigtigt

Select vartypetbl.type, varetypetbl.navn, varetypetbl.generelt, varetypetbl.alder
from varetypetbl
inner join varelagertbl on varelagertbl.id = varetypetbl.id
Avatar billede thedragon Nybegynder
24. maj 2007 - 19:37 #3
Ja, det fandt jeg også ud af ca 10 minutter efter :D..

Men ikke destomindre valgte jeg at lade den køre i håb om at der kom svar som passede med mit, da man jo så bare kan søge på title i fremtiden ;)

Du ska lige smide et svar så du ka få points!
Avatar billede 0xffff Nybegynder
24. maj 2007 - 19:44 #4
oki, her er et svar :)