Avatar billede andersasp Nybegynder
24. maj 2007 - 15:03 Der er 8 kommentarer

Åbne special side i en iframe

Hejsa eksperter,

Jeg har en side hvor jeg først linker til en fast side:

side_med_iframe.asp

hvori der så er en iframe. I denne iframe er der så x antal sider som bliver vist dynamisk således:

includepages2.asp?pid=115
href="includepages2.asp?pid=115" target="thepages"
includepages2.asp?pid=116 <- osv
href="includepages2.asp?pid=116" target="thepages"

Men hvordan kan jeg ved ét klik få direkte adgang til en bestemt side??

side_med_iframe.asp  samt  href="includepages2.asp?pid=115" target="thepages" ????

På forhånd tak

- Håber ovenstående giver mening :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2007 - 15:12 #1
<ole>

<iframe id="gnu" ...............></iframe>

<script type="text/JavaScript">
var x = location.search.split("pid=")[1];
document.getElementById("gnu").setAttribute("src", "includepages2.asp?pid="+x);
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede jamiros Novice
25. maj 2007 - 00:55 #2
www.berens.dk har det - snup det bare ;-)
Avatar billede andersasp Nybegynder
25. maj 2007 - 12:07 #3
Hej Ole,

Jeg har nu prøvet at indsætte din løsning, og til den side med iframe linker jeg således:

side_med_iframe.asp?pid=115

Og min Iframe hedder således:
<script type="text/JavaScript">
var x = location.search.split("pid=")[1];
document.getElementById("thepages").setAttribute("src", "includepages2.asp?pid="+x);
</script>

......

<iframe id="thepages" name="thepages" src="includepages2.asp" width="100%" height="100%" frameborder="0"></iframe>

Men det virker desværre ikke, gør jeg noget galt?
Avatar billede andersasp Nybegynder
25. maj 2007 - 12:08 #4
Jeg har lige prøvet igen hvor jeg har ændret det til gnu igen

<script type="text/JavaScript">
var x = location.search.split("pid=")[1];
document.getElementById("gnu").setAttribute("src", "includepages2.asp?pid="+x);
</script>

<iframe id="gnu" name="thepages" src="includepages2.asp" width="100%" height="100%" frameborder="0"></iframe>
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2007 - 14:50 #5
Hvis ikke iframe'en står skrevet før scriptet, kan scriptet ikke finde den. Skriv iframe'en over scriptet, som jeg gjorde  ;o)
Avatar billede andersasp Nybegynder
25. maj 2007 - 15:26 #6
Super nu virker det helt perfekt:

Tusinde tak for hjælpen!
Avatar billede roenving Novice
25. maj 2007 - 16:56 #7
-- og du kan se et andet eksempel med framing på min side:

http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html

Klik på teksten nede til venstre om framing for at se kode/forklaring !-)
Avatar billede andersasp Nybegynder
26. maj 2007 - 12:44 #8
Super, tak for hjælpen alle sammen.. smid endelig nogle points da jeg har fået mit problem løst :)