Avatar billede shosho500 Nybegynder
24. maj 2007 - 14:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Rebinding af dropdownlist efter delete command?

Jeg har en side, med nogle kontroller, heriblandt en dropdownlist, som alle bliver sat med nogle værdier fra databasenn. Jeg har så en button, som når man trykker på den, så fyrer den en DELETE FROM table WHRERE ID = Convert.ToInt32(DropDownList.SelectedValue)
Det virker også fint.

Og eventet på min butto, hvor min delete bliver kaldt, så har jeg også en DropDownList.DataBind(), som burde opdatere listen i min DropDownList, hvor der er så er 1 mindre end der var før, men det virker ikke ? Hvad er det lige der sker, det virker på fx. mine gridviews osv.
Avatar billede neoman Novice
24. maj 2007 - 14:29 #1
Svært at sige umiddelbart uden at se koden, men her er et gæt:
Du har ikke tilfældigvis sat DropDownList.AppendDataBoundItems = True  på et tidspunkt ? F.eks. for at tilføje et "Vælg noget i denne liste bla bla" som første item og lade data fra Db'en følge? Så akkumulerer den blot alle værdierne, medmindre man lige clearer dens listitems hver gang,  og det kan til tider virke ret forvirrende.
Avatar billede shosho500 Nybegynder
24. maj 2007 - 14:36 #2
nej,har ikke sådan en på..

Jeg sætter dens datasource, datatextfield og datavaluefield i onLoad eventet og i onload har jeg så en if (!ispostback) hvor jeg hiver mine værdier ud fra databasen og sætter dem til de respektive kontroller og så kalder jeg en dropdownlist.databind() der.

Og så har jeg så mit button event, hvor jeg kalder delete metoden på min dropdownliste og derefter dropdownlist.databind()
Avatar billede shosho500 Nybegynder
24. maj 2007 - 14:36 #3
ahh doh
Avatar billede shosho500 Nybegynder
24. maj 2007 - 14:38 #4
fandt fejlen :)
Avatar billede neoman Novice
24. maj 2007 - 14:41 #5
Jamen sig frem - venter spændt :)
Avatar billede shosho500 Nybegynder
24. maj 2007 - 14:43 #6
For di jeg sætter min datasource osv i onLoad og så kun kalder .DataBind() de respektive steder. Kan godt være onLoad blive jo ikke kald på mit postback event. Så har bare en metode nu der hedder SetDropDownList() hvor jeg sætter min datasource, text, value og så .DataBind() tilsidst og så kalder jeg den metode de repsektive steder, så får den en ny liste ind hver gang, som er up to date :)
Avatar billede neoman Novice
24. maj 2007 - 14:45 #7
hehe det var da godt. happy bugs:-)