Avatar billede jwwd Nybegynder
23. maj 2007 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Kalender eller datepicker til visning af wmv fil

Hej

Jeg søger et script, som kan afspille en wmvfil der er datostemplet.
Jeg tænker på en form for kalender. Når man vælger en bestemt dato, skal der i browseren afspilles denne dags datostemplet wmv video fil.
wmv filen har filnavnet: ååååmdddayvideo.wmv (eks. 2007522dayvideo.wmv)
Hvis det er muligt må browseren også gerne vise en datostemplet gif fil samtidig med at wmv filen bliver afspillet. Gif filen har datoformatet ååååmmdd.gif (eks. 20070522.gif)
På forhånd tak.
Ps. hvis der ikke findes en wmv eller gif fil for den valgte dag - må der gerne vises, at filerne ikke findes.

Se dette link med et eksempel på afspilning af wmv filen:
www.buskelundtoften.dk/vejret/video.asp

Jeg har fået en kammerat til at lave et asp script, som kan vise .gif filen - men det kniber lidt med at få wmv filen med.
Se eks: www.buskelundtoften.dk/vejret/test
Avatar billede AnyFellow Mester
23. maj 2007 - 13:06 #1
Nu er jeg ikke asp-programmør, men i php ville jeg gøre følgende:

$dagsdato

if $dagsdato.wmv exist
  {
    $indhold = "HTML-kode til afspilning af filen";
  }
else
  {
    $indhold = "HTML-kode der fortæller at der ingen video er fundet";
  }

Hvis den
Avatar billede AnyFellow Mester
23. maj 2007 - 13:06 #2
Hov, fik ikke slettet det sidste.
Avatar billede jwwd Nybegynder
23. maj 2007 - 13:08 #3
Hej
Tak for svaret - dog er jeg langt fra ekspert i scripts - så et færdigt script ville være dejligt. Det er underordnet hvad programmeringssprog scriptet er lavet i.

På forhånd tak
Avatar billede AnyFellow Mester
23. maj 2007 - 13:30 #4
Her er et forslag:

$dato = getdate(strtotime ("now"));
$dato_aar = $dato['year'];
$dato_maaned = $dato['mon'];
$dato_dag = $dato['mday'];

$dagsdato = $dato_aar.$dato_maaned.$dato_dag;

if (file_exists("../videoer/".$dagsdato."dayvideo.wmv")) {
  $indhold = ("<a href=\"/videoer/".$dagsdato."dayvideo.wmv\"">Dagens video</a>");
;
} else {
  $indhold = ("Beklager, ingen video i dag");
}

Du må selv ændre i $indhold, så det passer med det der skal vises.
Avatar billede jwwd Nybegynder
23. maj 2007 - 13:57 #5
Hej igen

Wow Kfisker du er hurtig - tusind tak for det.

Undskyld min uvidenhed - men skal jeg sætte ovenstående ind i et ekstisterende script / side?

Jeg har ikke nogen kalender endnu - bortset fra asp-scriptet på mit testlink.

Jeg går ud fra, at ovenstående er et asp.net script? Hvis ja - hvilke filer skal jeg uploade og hvortil? Jeg har aldrig prøvet at bruge et asp.net script før, da jeg lige har skiftet til et webhotel der tilbyder asp.net.

På forhånd tak
Avatar billede AnyFellow Mester
23. maj 2007 - 15:57 #6
Nej, som jeg også skrev tidligere, så programmerer jeg kun i PHP.
Avatar billede jwwd Nybegynder
23. maj 2007 - 16:06 #7
Hej igen

Tak for svaret. PHP er meget fint for mig.

Jeg har dog ikke ret meget forstand på det - kan du evt. lave et eksempel, hvor man vælger en dag i en kalender, hvorefter der afspilles den nævnte datostemplede wmv fil?

På forhånd tak.
Avatar billede AnyFellow Mester
23. maj 2007 - 16:14 #8
Hvorfor ikke få din kammerat til at lave det i asp, nu når dit webhotel anvender dette?

Jeg har desværre ikke tid til at hjælpe med at lave et færdigt script med form og det hele.
Avatar billede jwwd Nybegynder
23. maj 2007 - 17:36 #9
Ok - tak for tilbagemeldingen.
Avatar billede AnyFellow Mester
23. maj 2007 - 19:48 #10
Husk at acceptere dit eget svar. Du fik jo ingen hjælp overhovedet.
Avatar billede jwwd Nybegynder
23. maj 2007 - 20:08 #11
Det kan jo være, at en anden kommer med en løsning - så jeg venter lige lidt.