Avatar billede emkay Nybegynder
23. maj 2007 - 09:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bruge strings og arrays fra en slags include-fil på flere sider?

Halløw

Først og fremmest skal det understreges at jeg er temmelig grøn til ASP.NET.

Jeg skal nu bruge et nogle strings og nogle arrays på flere forskellige sider. Er der ikke noget med at det er muligt at bruge en class-fil til det? Lidt lissom man i gammel ASP lavede en fil med variabler og så lavede en #include file="filnavn.asp" på de sider hvor de skulle bruges.

Håber der er nogen der kan give et simpelt eksempel på hvordan det gøres.

På forhånd tak
Avatar billede emkay Nybegynder
23. maj 2007 - 09:43 #1
Uh.. Sku måske lige skrive at jeg helst vil have eksempler i VB :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 10:22 #2
Meget simpelt eksempel:
Imports System
Imports System.Data
Imports System.Configuration
Imports System.Web
Imports System.Web.Security
Imports System.Web.UI
Imports System.Web.UI.WebControls
Imports System.Web.UI.WebControls.WebParts
Imports System.Web.UI.HtmlControls

Public Class Var

Public Sub New()
End Sub
Public i As Integer
Public s As String() = New String(10) {}
End Class
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 10:23 #3
Du bruger det f.eks.
Dim v As Var = New Var
v.i = 1000
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 10:23 #4
Du skal bare huske på at hvis du assigner værdier til variablen så skal de tiskrives igen efter post back.
Eller skal det mere fungerer som konstanter ?
Avatar billede emkay Nybegynder
23. maj 2007 - 11:17 #5
Jamen hvor skal alt det ovenstående skrives?
Skal "Public Class Var..." osv skrives i en .vb fil og hvor skal den i så fald ligge og hvordan refererer man til den på sin .aspx-side?
Avatar billede neoman Novice
23. maj 2007 - 13:08 #6
Jeg spurgte om det samme og fik et svar med eksempel her : http://www.eksperten.dk/spm/776604
Avatar billede emkay Nybegynder
23. maj 2007 - 13:33 #7
Smukt! Sådan ska det jo gøres.. Smid et svar :)
Avatar billede neoman Novice
23. maj 2007 - 13:38 #8
Jeg afstår - det er jo dr_chaos som har lavet hele arbejdet, både her og i mit eget spørgsmål. Om nogen, så er det dr_chaos som fortjener points, synes jeg :)
Avatar billede emkay Nybegynder
23. maj 2007 - 13:57 #9
Okay.. Det er jo egentlig meget fair :)
Men så skal han jo stadig smide et svar.. Go dr_chaos! :D
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. maj 2007 - 14:44 #10
svar :)