Avatar billede oecode Nybegynder
22. maj 2007 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ping settings

Hej,

Hvordan kan jeg i dette VBScript afgøre hvorlænge og hvormange gange der skal spørges på hver Ip adresse...?

Ligesom:
2 og 50 i denne linie:
Set objExec = objShell.Exec("ping -n 2 -w 50 " & strTarget)

*******************
On Error Resume Next

arrTargets = Array("192.168.0.1", "192.168.0.11", "192.168.0.12", "192.168.0.13")

Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & "." & "\root\cimv2")

For Each strTarget In arrTargets
  Set colPings = objWMIService.ExecQuery ("Select * From Win32_PingStatus where Address = '" & strTarget & "'")
    For Each objPing in colPings
      If objPing.StatusCode = 0 Then
        Wscript.Echo VbCrLf & strTarget & " responded to ping."
      End If
    Next
  End If
Next
*******************
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. maj 2007 - 14:03 #1
nu skal jeg være ærlig og sige jeg ikke lige ved svaret på denne her.
Men min logik siger mig at der bliver pinget 1 gang til hver host når man køre den kode du har deroppe, hvis det er korrekt så kunne man sætte en
for i = 0 to 50

next

igennem for at pinge 50 gange...

Men jeg ved ikke om der er sådan en funktion i selve dit WMI kald...
Avatar billede ajvm Nybegynder
30. juli 2007 - 12:01 #2
Hej.
Ja,  denne rutine Ping'er kun en gang, så hvis du vil køre 2 gange , som du skriver må du lave en løkke.
Hvis du vil checke at ping svaret kommer inden 50 mS ,som du skriver , kan du enten læse parameter
ved skrive :
  If objPing.StatusCode = 0 And objPing.ResponseTime < 50 Then

Eller du sætte parameter:
  Set colPings = objWMIService.ExecQuery ("Select * From Win32_PingStatus where Address = '" & strTarget & "'" & "AND TIMEOUT=50)

mvh
Anders M.

PS Se mere på http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/Aa394350.aspx
Avatar billede oecode Nybegynder
30. juli 2007 - 12:41 #3
Takker