Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. maj 2007 - 12:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Backup af VMware Server

Er der nogen der har erfaringer med at lave hot-backup af virtuelle maskiner kørende på en VMware Server ?

Jeg vil helst undgå at skulle lukke de virtuelle servere ned.

Jeg har i forvejen en Retrospect Backup-server kørende, men jeg tror ikke den kan klare de åbne VMware image-filer - eller er der nogen der har erfaringer med dette?

Jeg er villig til at bruge en anden løsning også, og er derfor ude efter folks erfaringer med dette.
Avatar billede triton Nybegynder
22. maj 2007 - 12:58 #1
hvilken version af vmware taler vi om?
Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. maj 2007 - 15:20 #2
VMware server, nyeste version (den gratis server man kan downloade fra dem)
Avatar billede triton Nybegynder
22. maj 2007 - 15:56 #3
ahh. beklager jeg ved kun noget om hvordan du kan på ESX platformen. Men vmware har nogle utrolig gode forums
for eksempel er der et indlæg her:
http://www.vmware.com/community/thread.jspa?messageID=650084&#650084
Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. maj 2007 - 16:13 #4
ESX kører som noget linux direkte på serveren, ikke? (altså ikke som en applikation i Windows?)

(bare for om man skulle overveje at skifte dertil, hvis backup er lettere dér.)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
22. maj 2007 - 16:42 #5
ved hjælp af:
http://www.vmware.com/community/thread.jspa?messageID=647684&#647684

kom jeg frem til noget i denne stil:

@echo off
c:
cd "\Program Files\VMware\VMware Server"
echo Suspend server: Udvikling...
call vmware-cmd "D:\Images\Udvikling\Windows Server 2003 Standard Edition.vmx" suspend

d:
cd \
md backup
cd backup
md udvikling
cd udvikling
echo Copy server: Udvikling
xcopy D:\images\udvikling\*.* /y

c:
cd "\Program Files\VMware\VMware Server"
echo Resume server: Udvikling...
call vmware-cmd "D:\Images\Udvikling\Windows Server 2003 Standard Edition.vmx" start

Eftersom du bragte mig ind på forummet, er det vel rimeligt at du får points.
-så smid et svar for points :-)
Avatar billede triton Nybegynder
22. maj 2007 - 18:47 #6
Svaret kommer her,

ESX er i min bog en produktionsløsning. Det er muligt at tage snapshots og backup af kørende servere. Men der er en masse andre faktorer som spiller ind, blandt andet kravet til infrastruktur.
Avatar billede dr.martin Nybegynder
03. juni 2010 - 16:21 #7
Hej

jeg ved godt det er et gammel emne dette her, men det kan være du kan huske hvad du gjorde den gang. Jeg forstår ikke hvad du gør når du skriver md og cd

d:
cd \
md backup
cd backup
md udvikling
cd udvikling
echo Copy server: Udvikling
xcopy D:\images\udvikling\*.* /
Avatar billede angelenglen Nybegynder
03. juni 2010 - 23:25 #8
Det er basale batch-kommandoer.

cd = change directory - altså naviger til den navngivne mappe
md = make directory - altså opret en mappe