Avatar billede ffparken Nybegynder
22. maj 2007 - 11:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nybegynderen er tilbage med problemer igen

Hej
Jeg sidde endnu engang i access, har brugt ca 3 timer alt i alt i access nu.

Denne gang skal jeg have Access til at sende en mail på et bestemt tidspunkt.

Jeg har lave en lille database
Med mit navn, en dato, et klokkeslet og en påmindelsesknap.

Jeg vil gerne have det lavet sådan at f.eks. 24 timer før klokkeslettet, sender access, hvis den er åben, en mail til mig (fra Outlook) med en påmindelse omkring at der er 24 timer tilbage, hvis påmindelsesknappen vel og mærke er aktiveret

En anden løsning kan også være hvis man kan få Access til at sende disse info til outlook´s kalender automatisk (50 point)

Det skal forklares meget i detaljer, men håber en af jer har tid til at hjælpe mig for 100 point :)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
22. maj 2007 - 12:15 #1
Google kalender kan det du efterspørger.
http://www.google.com/intl/da/googlecalendar/tour.html
Avatar billede ffparken Nybegynder
22. maj 2007 - 12:18 #2
ikke helt det jeg søgte
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2007 - 12:28 #3
Sæt timer intervallet på formularen (højreklik ude i det mørkegrå område og vælg egenskaber) til 6000 (det skulle være 1 minut) og indsæt flg. under On Timer:

Private Sub Form_Timer()
If Date = (Me.dato - 1) And Format(Time(), "hh:nn") = Format(Me.klokkeslet, "hh:nn") Then
DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , "e-mail@adresse", , , "Påmindelse", "Evt. meddelse"
End If
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2007 - 12:30 #4
Nåh ja...

If Date = (Me.dato - 1) And Format(Time(), "hh:nn") = Format(Me.klokkeslet, "hh:nn") And me.påmindelsesknap = true Then

eller hvordan du nu bruger denne påmindelsesknap...
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2007 - 12:33 #5
Du kan forresten også lege lidt med meddelse m.m.

DoCmd.SendObject acSendNoObject, , , "e-mail@adresse", , , "Påmindelse " & me.dato & " kl. " & me.klokkeslet, "Evt. meddelse"
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2007 - 08:41 #6
Timer interval: 60000

!~)
Avatar billede ffparken Nybegynder
23. maj 2007 - 10:28 #7
Lækkert :)