Avatar billede bigbird Nybegynder
22. maj 2007 - 10:46 Der er 1 løsning

Oprette IIS bruger fra et ASP.Net program

Jeg skal fra min ASP.Net application kunne oprette brugere på en IIS server og dertilhørende mappe på IIS serveren. Blot som et subdomaine...

F.eks:
Brugernavn : hopsahans
Ville så få "hopsahans.servernavn.local"

Derefter ville han kunne oprette forbindelse til IIS serveren via FTP til kontoen som blev oprette.

Hvordan gør jeg det nemmest ?

Skal jeg oprette local users på serveren, eller er det nemmest at gøre den til en DC også oprette brugerne via LDAP kommandoer ?
Avatar billede bigbird Nybegynder
23. maj 2007 - 12:32 #1
public string CreateUserAccount(string ldapPath, string userName, string userPassword)
        {
            string oGUID = string.Empty;
            try
            {
                string connectionPrefix = "LDAP://" + ldapPath;
                DirectoryEntry dirEntry = new DirectoryEntry(connectionPrefix);
                DirectoryEntry newUser = dirEntry.Children.Add("CN=" + userName, "user");
                newUser.Properties["samAccountName"].Value = userName;
                newUser.CommitChanges();
                oGUID = newUser.Guid.ToString();

                newUser.Invoke("SetPassword", new object[] { userPassword });
                newUser.CommitChanges();
                dirEntry.Close();
                newUser.Close();
            }
            catch (System.DirectoryServices.DirectoryServicesCOMException E)
            {
                oGUID = E.Message.ToString();
            }
            return oGUID;
            }