Avatar billede mifan Nybegynder
22. maj 2007 - 10:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Længde på en videofil

Jeg er ved at udvikle et program, som skal vise videothumbnails, af forskellige videofiler.
Da jeg på forhånd ikke ved, hvilken type der er tale om, bruger jeg FFMPEG til at lave screendumps med.

Mit problem er, at screendumps'ne skal være et repræsentativt udsnit af den enkelte video, så hvis den fx. er 30 minutter lang, så skal jeg bruge et dump fx. 5, 10, 15 og 20 minutter inde...

Derfor er det nødvendigt, at jeg kender længden på det enkelte klip... er der nogen der har en idé om, hvordan filen jeg finder den?

Min løsning lige nu er noget med at forsøge screendump ved fx. 60 min, finder den ikke noget der, så prøver jeg 30 min, så 15 min osv. og når den har fundet noget, så har jeg en tilnærmelsesvis længde...  men det må da kunne gøres smartere? Anyone?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 10:07 #1
Avatar billede mifan Nybegynder
22. maj 2007 - 10:31 #2
Det er måske slet ikke dumt. Vil den umiddelbart bruge de codecs der er installeret på maskinen?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 11:18 #3
Det vil jeg tro.
Har ikke selv prøvet det.
Der er links til andre artikler og guides i bunden lige over kommentarer.
Avatar billede mifan Nybegynder
22. maj 2007 - 11:29 #4
Har testet det lidt, den går kold over mange af de specielle codecs (divx og xvid) og mov er den heller ikke glad for. :p
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 11:40 #5
hmm ikke godt.
Hvad bruger du til at afspille videofiler med ?
Avatar billede mifan Nybegynder
22. maj 2007 - 12:12 #6
ehm, mit program skal ikke afspille filerne, men blot tage screendumps. Så det bruger jeg ffmpeg til.

I windows bruger media player eller quicktime til afspilning.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 12:29 #7
Hmm du burde være i stand til at bruge windows mediaplayer til at afspille en fil i dit c# program og på den måde læse længden af filen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 12:32 #9
Eller
www.codeproject.com/useritems/zMoviePlayer.asp%3Fdf%3D100%26forumid%3D411476%26exp%3D0%26select%3D2035307+c%23+2.0+play+wmv&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk" target="_blank">http://209.85.129.104/search?q=cache:El3q04MaPZMJ:www.codeproject.com/useritems/zMoviePlayer.asp%3Fdf%3D100%26forumid%3D411476%26exp%3D0%26select%3D2035307+c%23+2.0+play+wmv&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

her skriver han :
zMoviePlayer is able to play: avi, mpg, mpeg, wmv, DivX, Xvid.
(assuming that you have installed the right CODEC first)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. maj 2007 - 12:32 #10
De 2 links bruger begge directx og ser ikke voldsomt kompliceret ud at bruge.
Du kan afslæse duration på filen.
Avatar billede mifan Nybegynder
24. maj 2007 - 12:29 #11
Det hjalp mig godt på vej... opret et svar, så får du pointene.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. maj 2007 - 19:01 #12
svar :)