Avatar billede monefeldt Nybegynder
22. maj 2007 - 09:09 Der er 4 kommentarer

MC' med flere elementer skal styres via Actionscript

Hej eksperter,

Jeg sidder og skal lave website i flash. Her er hvad jeg har:

Scene1
Preloader (virker)
og et movieclip (i movie clip er der flere variationer af "moves" en person som gør ting - de ting har labels, og min plan er at kunne styrer indholdet af mc'et via actionsscript, altså hvornår de forskellige "moves" skal bruges.

Jeg kan ikke gennem hvad det er jeg skal bruge? håber i kan hjælpe

venligst
jakob
Avatar billede kragekjaer Praktikant
22. maj 2007 - 09:24 #1
de "ting" som skal igangsættes skal jo igangsættes via nogle events, fx. at brugeren siger "hallo" eller brugeren trykker musen eller efter et tidsrum....håbløst "spørgsmål"
Avatar billede monefeldt Nybegynder
22. maj 2007 - 09:51 #2
Tak for din "hjælp" ...
Lad mig uddybe: er det så bedre at gøre dette via variabler, telltarget eller ? Og er det bedste at man holde alle animationerne i et evt. et mc' med labels eller  ???

Hvis du syntes det er et håbløst "spørgsmål", så lad hver med at svare!
Avatar billede twotimes Nybegynder
22. maj 2007 - 11:46 #3
jeg tror kragekjær (med rette) mener du formulerer dit spørgsmål noget uklart.

Kan du ikke bare lave noget:

et_movieclip.onRelease = function(){mc_med_animationer.gotoAndPlay(en_animation )}

hvor en "en_animation" er navnet på en label i dit movieclip med animationer og et "et_movieclip" er det den knap der udløser animationen?
Avatar billede mgade Nybegynder
23. maj 2007 - 21:27 #4
Som jeg "hører" det har du en tidslinie med små afdelinger hvor din person gør dette eller hint. Hver afdeling er markeret med en label. Umiddelbart skal du have et stop() på den sidste (key) frame af hver stribe og en eller anden styring på hvornår hver "move" skal køre. Det styrer du med en gotoAndPlay(). Hvorfra og hvordan du så får fyret de gotoAndPlay's af, DET er spørgsmålet. Typisk handler det om tastetryk, og figurens interaktion med resten af skærmen (hittest). En klassisk måde er at lægge et mc med noget kode som funktioner i første frame. fx. Og så videre :-) Jeg keder mig :-)

Håber det hjalp ;-)