Avatar billede steffansteffan Nybegynder
21. maj 2007 - 22:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Arbejde videre med variabler fra fil.

Jeg udtrækker nogle variabler fra en fil:

Set objFSO_read = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objInFile_read = objFSO_read.OpenTextFile("ftp.ini", 1, false)

Do Until objInFile_read.AtEndOfStream

    Udskriv = objInFile_read.Readline

    Wscript.echo Udskriv

Loop

Hvordan for jeg denne udskrevet direkte i min kode så jeg kan bruge disse variabler senere i min kode.

Koder mod windows og ikke web.

Virker fint med "Wscript.echo Udskriv" Men den kan jeg ikke arbejde videre med selvfølgelig.

Altså kort, hvordan for jeg indhold fra en fil kopiret over i min kode...?

TAkker.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. maj 2007 - 13:55 #1
Tja en mulighed var jo at proppe det i en lang variabel og derefter splitte den op så du har et array...

Set objFSO_read = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objInFile_read = objFSO_read.OpenTextFile("ftp.ini", 1, false)

Do Until objInFile_read.AtEndOfStream

    Udskriv = Udskriv & objInFile_read.Readline & vbNewline

Loop

arrThing = split(udskriv,vbnewline)
for each thing in Udskriv
  her kan du så gøre noget med alle dine variabler.. :D
next
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
30. marts 2008 - 17:45 #2
Hej Morten

Kan ikke huske hvad løsningen var her. Smæk et svar for dit forslag. Så lukker vi denne gamle tråd.

mvh
Steffan
Avatar billede morten_leth Nybegynder
30. marts 2008 - 21:02 #3
Fair... :D