Avatar billede fun22 Nybegynder
21. maj 2007 - 16:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sætningen kan ikke forekomme uden for en metode

Hej

JEg får følgende fejl på mine sider:

Sætningen kan ikke forekomme uden for en metode

I denne linie:

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="false" CodeFile="User.aspx.vb" Inherits="Moduls_User" title="Untitled Page" %>

Og det er den samme linie i alle de filer som ligger i en anden mappe en masterpage filen. Ved ikke om det kan have noget at sige??
Avatar billede fun22 Nybegynder
21. maj 2007 - 16:32 #1
Nå det fik jeg så selv løst, men der kommer så en anden fejl:

'CreateUserWizard1_CreatedUser' er ikke medlem af 'ASP.moduls_usersystem_createuser_aspx'

I denne linie:

    <asp:CreateUserWizard ID="CreateUserWizard1" runat="server" AnswerRequiredErrorMessage="Sikkerhedssvar er påkrævet."
Avatar billede neoman Novice
21. maj 2007 - 16:46 #2
Sådan brokker den sig hvis man refererer til en event handler som ikke findes - den skal du lige lave i din code-behind.
Avatar billede fun22 Nybegynder
21. maj 2007 - 17:25 #3
Det er jo bare den der Create User Wissard som ligger fast i VS2005 jeg har trukket ind i projektet.. SKulle den så ikke lave det selv? Det gør den da i det eksempel inde på asp.net
Avatar billede neoman Novice
21. maj 2007 - 17:29 #4
Ja og nej - du skal da bede den om at lave handleren. Ved ikke hvilken handler den laver af sig selv, når man dobbeltklikker på den - prøv det.

Ellers, hvis det er den forkerte handler,  vælg kontrollen i aspx filen ved at klikke på den een gang, klik på lynet i vinduet med properties, og dobbeltklik på navnet på det event som du mangler handler for.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. maj 2007 - 19:34 #5
ændre AutoEventWireup="false" til AutoEventWireup="true"
Avatar billede fun22 Nybegynder
21. maj 2007 - 19:43 #6
neoman >> Det virkede.. Smid et svar..
Avatar billede neoman Novice
21. maj 2007 - 23:01 #7
det var da godt.