Avatar billede webhjaelp Nybegynder
21. maj 2007 - 13:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

select * from XX LIKE

Hvordan kan jeg teste om noget der ligner alletemplinks.Link2 er i Mainnetinfo4.Link1 (%  % mangler)
Jeg har følgende:
SELECT * FROM alletemplinks WHERE EXISTS ( SELECT * FROM Mainnetinfo4 WHERE alletemplinks.Link2 LIKE Mainnetinfo4.Link1 ) AND Vis != 'NEJ' ORDER BY id DESC

Dvs.

Link1
*****
www.hej.dk/der/her/mm.asp
http://hej.dk/der/her/mm.asp
www.fer.dk

Link2
*****
www.hej.dk
www.fer.dk

giver skulle give:
www.hej.dk/der/her/mm.asp
www.fer.dk

Men giver kun:
www.fer.dk
Avatar billede kjulius Novice
21. maj 2007 - 23:47 #1
Måske sådan?

SELECT * FROM alletemplinks
WHERE EXISTS ( SELECT * FROM Mainnetinfo4 WHERE alletemplinks.Link2 LIKE CONCAT('%', Mainnetinfo4.Link1, '%' )
  AND Vis != 'NEJ'
ORDER BY id DESC

Der er dog noget som ikke hænger sammen. Din SQL angiver, at Link2 feltet ligger i alletemplinks, mens dit eksempel angiver, at feltet ligger i Mainnetinfo4, hvis jeg eller kan læse indenad.
Det du ønsker som output skulle ligge i Link1 feltet, men du viser rækker fra alletemplinks, som iflg. din SQL indeholder Link2 feltet. Hvad er rigtigt, din SQL eller dit eksempel?
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
22. maj 2007 - 09:27 #2
SQL'en er rigtig.....

Dit forslag virker ikke, jeg får følgende fejl:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 2
Avatar billede kjulius Novice
22. maj 2007 - 18:24 #3
Er det en gammel version af MySQL du kører på? For at kunne køre med sub-queries skal den være på mindst version 4.1

Nej, det kan jo ikke være det, hvis din SQL fra spørgsmålet kørte. Hmmm... Hvilken version bruger du?
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
23. maj 2007 - 08:53 #4
4.1
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2007 - 03:22 #5
det er ikke bare den manglende slut parentes der driller ??
Avatar billede kjulius Novice
27. maj 2007 - 11:29 #6
Ahh, tak, arne. Det er da også rigtigt. Der mangler en slut-parantes. Det skulle naturligvis have været:

SELECT * FROM alletemplinks
WHERE EXISTS ( SELECT * FROM Mainnetinfo4 WHERE alletemplinks.Link2 LIKE CONCAT('%', Mainnetinfo4.Link1, '%' ))
  AND Vis != 'NEJ'
ORDER BY id DESC

Ændrer det noget?
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
29. maj 2007 - 10:34 #7
Ja det virker, tak for hjælpen....

Smid et svar
Avatar billede kjulius Novice
29. maj 2007 - 20:54 #8
Ja, det er vel egentlig arne v, som skulle have æren og medaljen for at løse gåden, men jeg er lidt selvisk i dag - så her er et svar (måske svarer det sig jo :-).
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
30. maj 2007 - 08:15 #9
Jeg har lige et "lille" spørgsmål kan jeg i asp henvise til den anden select?

jeg henviser til den første med <%=Res5.Fields("Link2")%> kan jeg henvise til den anden med <%=Res5.Fields("Mainnetinfo4.Link1")%>
Avatar billede webhjaelp Nybegynder
30. maj 2007 - 12:39 #10
Jeg fandt selv ud af det, inner join