Avatar billede jensaa Nybegynder
01. juni 2001 - 22:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mange Socket (TCP) Connections

hej.
Jeg er ved at lave et stress-test program til en irc server som jeg er beta/alpha/whatever tester af (Unrealircd- http://www.unrealircd.org/ <- Godt dansk produkt :))
Jeg laver det med direkte kald til win32 api\'et.
altså først wsastartup, så socket() og derefter connect()
Problemet er at det ser ud til at alle socketsne tilslutter men kun en 3-4 kommer ind på serveren.
Dette er over 10mbit netværk.
Jeg har desuden testet det med lokalhost...så det burde ikke være forbindelsen der er gal...måske kan windows ikke klare at åbne dem så hurtigt men jeg ved ikke hvad der ellers kan være galt..
så, nogen ideer? (til hvordan jeg kan åbne mange mange mange sockets og sende/modtage en smule data...evt. timer men helst ikke)
-Jens Andersen
Avatar billede dl Nybegynder
07. august 2001 - 22:07 #1
Denne TCP component, hvis det er til Delphi 4.
Kunne du så ikke sende en kopi til mig?

E-mail: larsen.dennis@get2net.dk

tak!
Avatar billede mora Nybegynder
09. august 2001 - 08:34 #2
Er du siker på serveren tillader over 4 connections pr. host ?

Prøv evt. med en alm. klient ...
Avatar billede jensaa Nybegynder
09. august 2001 - 13:43 #3
-> mora
Ja, jeg er sikker.
Jeg kender udviklerne og ved at den sagtens kan klare mange connections. Det er en indstilling hvor man bestemmer max connections pr host. og den er ikke sat...Desuden har jeg set tests på *nix hvor det virkede helt fint så jeg går ud fra det er mig der gør noget galt eller windowd der ikke kan klare det..

-> dl
Det er ikke et komponent. Det er noget der er inkluderet i delphi som standard.. Det kræver bare en smule mere da man skal lave en masse dll kald (som dog er \"gjort klar\" i winsock.pas filen.)

Mvh Jens Andersen
Avatar billede jensaa Nybegynder
13. februar 2002 - 22:17 #4
Nu har den her vidst været i gang for lang tid...lukketid ;)