Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 22:29 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

tabeller fra en database til en anden

Jeg har 20 tabeller i en database som jeg gerne vil ha' kopieret over i en anden databasen, kan man det?

Hvis ja, hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2007 - 22:36 #1
du eksporterer tabel definitioner til SQL og kører i den anden database med Enterprise Manager / Studio

du bør kunne flytte data med:

INSERT INTO database1..tabelx SELECT * FROM database2..tabelx
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 22:38 #2
jeg bruger Enterprise Manager.

Kan du ikke komme med en lidt dybere forklaring?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 22:46 #3
Du kan også bruge compare programmer.
F.eks.
www.redgate.com
eller
www.sqldelta.com

Det arne_mener at du kan bruge query analyser til det.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 22:47 #4
jeg savner lidt step by step.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 23:03 #5
Jeg brugte DTS og det virkede fint.

I må gerne begge ligge et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2007 - 23:04 #6
højre klik på tabel og find "Generate SQL scripts", gem dem og kør dem i den anden database

flyt data som beskrevet først
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 23:07 #7
Inden I ligger et svar så må I da også gerne fortælle mig hvordan jeg får Stored Procedures over i den anden databasen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 23:17 #8
DU kan bruge de programmer jeg gav link til dig tidligere.
De har begge en gratis prøve periode.
Der kan du nemt se alle forskelle.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2007 - 23:23 #9
dem kan du også generere SQL scripts til i EM
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 23:27 #10
arne_v >> Det fandt jeg ud af, men så har jeg fået denne her fejl:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Could not find stored procedure 'dbo.forums_SiteSettings_Get'.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Could not find stored procedure 'dbo.forums_SiteSettings_Get'.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[SqlException: Could not find stored procedure 'dbo.forums_SiteSettings_Get'.]
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream) +742
  System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteReader() +42
  AspNetForums.Data.SqlDataProvider.LoadSiteSettings(String application) +221
  AspNetForums.Components.Globals.GetSiteSettings(String applicationName, HttpContext context) +87
  AspNetForums.Components.Globals.GetSiteSettings() +37
  AspNetForums.Data.SqlDataProvider..cctor() +5

[TypeInitializationException: The type initializer for "AspNetForums.Data.SqlDataProvider" threw an exception.]

[TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation.]
  System.Reflection.RuntimeConstructorInfo.InternalInvoke(BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture, Boolean isBinderDefault) +0
  System.Reflection.RuntimeConstructorInfo.Invoke(BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) +413
  AspNetForums.Components.ForumsDataProvider.Instance(HttpContext context, String providerTypeName, String databaseOwner, String connectionString) +613
  AspNetForums.Components.ForumException.Log() +20
  AspNetForums.ForumsHttpModule.Application_BeginRequest(Object source, EventArgs e) +396
  System.Web.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication+IExecutionStep.Execute() +60
  System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +87
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 23:29 #11
nå jeg ved ikke hvad der lige er sket, men jeg skrev lige et forkert database navn og så skrev jeg det rigtige igen og nu virker det.

mærkeligt.

nå lig jeres svar så i kan få jeres point.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 23:35 #12
Ok svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2007 - 23:44 #13
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
20. maj 2007 - 23:44 #14
dr_chaos>

du skal lige ramme den der lille cirkel ude til venstre ...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 23:52 #15
Det sker lidt for ofte for mig :(