Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 14:02 Der er 59 kommentarer og
1 løsning

hjælp og guide med ASP.NET forum

Jeg prøver at få et forum op og køre men jeg har lidt problemer at få det til at virke. Forumet skal ligge på http://forum.hilsoe.dk så der kan du følge med.

Har du meget styr på ASP.NET må du meget gerne skrive til mig.
Avatar billede neoman Novice
20. maj 2007 - 14:08 #1
Jeg tror dr_chaos mente i forums.asp.net.  Dér sidder jo folk fra mange lande som slås med samme ting.

Husk lige at lukke dit forudgående spørgsmål, da eksperten ikke gerne ser flere åbne spørsgmål om samme emne.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 14:11 #2
jeg ved godt hvad dr_chaos mente, men der er ikke megen hjælpe at hente der. Så jeg håber bare at der er nogen af de ASP.NET hajer, som jeg ved der er herinde, vil hjælpe mig.
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
20. maj 2007 - 15:54 #3
Vi er mange der gerne vil hjælpe dig, men vi kan jo ikke foretage en installation for dig remote.
De fejl som du render ind i kan være et mix af mange ting, både din IIS installation samt konfiguration af dit forum. Nedbryd dine problemer til enkle spørgsmål så dem som har viden kan svare dig.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 16:28 #4
ok, hvis du kigger på linket så kan du se at man skal rette i customErrors som det står til at være Off, det har jeg gjort men alligevel så står det der. Jeg ved ikke hvad jeg skal gørefor at få det væk så jeg kan se de reelle fejl.
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
20. maj 2007 - 16:39 #5
Hvilket forum har du hentet - evt link ?
Har du forsøgt at sætte parameteren til "on" og giver det en forskel ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 16:50 #6
jeg har downloadet det her fra http://www.asp.net/downloads/default.aspx?tabid=62

Jeg har prøvet med On, Off og med RemoteOnly og der sker det samme.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 16:54 #7
ok nu er jeg kommet lidt videre, der var tilsyneladende to customErrors linje jeg ud kommenterede den end og satte den anden til Off og det virker nu, eller retter nu kan jeg se fejlen.

>>------------------------------------ FEJLEN --------------------------------<<

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Login failed for user 'NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE'.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: Login failed for user 'NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE'.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[SqlException (0x80131904): Login failed for user 'NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE'.]
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +734979
  System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +188
  System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +1838
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.CompleteLogin(Boolean enlistOK) +33
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.OpenLoginEnlist(SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance) +628
  System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, Object providerInfo, String newPassword, SqlConnection owningObject, Boolean redirectedUserInstance) +170
  System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection) +359
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPool pool, DbConnectionOptions options) +28
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.CreateObject(DbConnection owningObject) +424
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.UserCreateRequest(DbConnection owningObject) +66
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject) +496
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection) +82
  System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +105
  System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() +111
  AspNetForums.Data.SqlDataProvider.LoadSiteSettings(String application) +163

[ForumException: Unable to open connection to data provider.]
  AspNetForums.Data.SqlDataProvider.LoadSiteSettings(String application) +213
  AspNetForums.Components.Globals.GetSiteSettings(String applicationName, HttpContext context) +79
  AspNetForums.Components.Globals.GetSiteSettings() +37
  AspNetForums.Data.SqlDataProvider..cctor() +5

[TypeInitializationException: The type initializer for 'AspNetForums.Data.SqlDataProvider' threw an exception.]
  System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers._RunClassConstructor(IntPtr type) +0
  System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.RunClassConstructor(RuntimeTypeHandle type) +11
  System.Reflection.RuntimeConstructorInfo.Invoke(BindingFlags invokeAttr, Binder binder, Object[] parameters, CultureInfo culture) +258
  AspNetForums.Components.ForumsDataProvider.Instance(HttpContext context, String providerTypeName, String databaseOwner, String connectionString) +668
  AspNetForums.ForumsHttpModule.Application_OnError(Object source, EventArgs e) +816
  System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e) +0
  System.Web.HttpApplication.RaiseOnError() +182
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
20. maj 2007 - 17:04 #8
Nu er det din database som er problemet.
Du skal angive login information i configurations filen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 17:15 #9
er det noget der skal stå i web config filen?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 17:16 #10
ja der har du en connectionstring område
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 17:17 #11
Det er i denne del af din web.config:
      <add
                    name = "SqlForumsProvider"
                    type = "AspNetForums.Data.SqlDataProvider, AspNetForums.SqlDataProvider"
                    connectionString = "server=HILSOEWEB1;Database=Forums;Trusted_Connection=true;App=ASP.NET Forums"
                    databaseOwner = "dbo"
                />
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 17:18 #12
Du kan evt prøve at tilføje brugeren NETWORK SERVICE til databasen i rollen som dbo.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 17:22 #13
jeg har prøvet og add NETWORK SERVICE og NTLM authencication under security på den mappe som forumet ligger i.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 17:25 #14
hvordan får jeg network service ind i rollen som dbo?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 17:37 #15
under security i sql management højre klikker du på mappen login og vælger new login.
Har kan du søge en windows bruger frem og ude til venstre kan du under user mapping tilføje brugeren til databasen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 17:41 #16
Måske det lige skal nævnes at jeg hoster alt selv, web- og sql- server oge jeg bruger sql server 2000 og til at tilgå den bruger SQL Server Enterprise Manager
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 17:52 #17
Nu har jeg prøvet lidt af hvert, men jeg kan ikke nogen NETWORK SERVICE jeg kan ligge ind under rollen som dbo.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 18:01 #18
ok, nu starter jeg forfra og hvis jeg så kan få dig, dr_chaos, til at kigge på denne her fil www.hilsoe.dk/readme.htm og fortælle mig hvad jeg skal gøre ved de forskellige punkter så ville jeg være glad og så vil du også ha' bedre mulighed for at hjælpe mig.

Jeg går igang lige så snart jeg har fået en kommentar fra dig, eller hvis du vil vente så skriv hvornår du kan.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 18:02 #19
jeg har lige rettet linket til www.hilsoe.dk/docs/readme.htm
Avatar billede Erik Ødemark Nybegynder
20. maj 2007 - 18:07 #20
Hmm, kan ikke lige se hvilket du har hentet. Har du link direkte til download siden ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 18:11 #21
Har du angivet et brugernavn og password til databasen under installationen ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 18:14 #22
ja men jeg vil gerne starte forfrakan du se linket jeg har skrevet?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 18:17 #23
Kan vi ikke aftale at du hjælper mig kl.20:30 dr_chaos
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 18:24 #24
Ja det regner jeg med.
Er i gang med maden og min datter skal ind og sove.
Hvis du ikke har afinstalleret det hele kan du prøve:
    <add
                    name = "SqlForumsProvider"
                    type = "AspNetForums.Data.SqlDataProvider, AspNetForums.SqlDataProvider"
                    connectionString = "server=HILSOEWEB1;Database=Forums;UID=ditbrugernavn;PWD=password;"
                    databaseOwner = "dbo"
                />

skift ditbrugernavn og password ud med dine værdier.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 18:30 #25
det har jeg prøvet og det kom der ikke noget ud af. Vi snakkes 20:30
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 18:31 #26
oki
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 19:10 #27
Men hvis du gør det nu får du så samme fejl ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 19:19 #28
så fortalte den mig bare at Admin ikke kunne blive logget ind.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 19:44 #29
Hedder din bruger som du oprettede til databasen admin ?
Er din sql server sat op til at kunne modtage både windows authentication og sql mode ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 19:51 #30
Du skal gøre som standard valgene er.
Under
Connect to Database
Skal du vælge windows authentication.
Jeg gætter på at din windows profil som standard har adgang til databasen.

Under
Forums Database Login
Skal du vælge "use sql authentication" og sætte kryds i Create sql login id

Ellers skal du bare vælge standard.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 20:37 #31
under IIS delen skriver setup'en at min web server hedder local host, men det gør den ikke, hvorfor gør den det.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 20:42 #32
Installerer du det på din lokale maskine ?
Hvis ja så prøv at skrive localhost i IE adresse baren.
Det er en måde at få fat i roden af din website på den lokale maskine.
Lige som at du kan pinge 127.0.0.1 som er din lokale maskine.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 20:43 #33
jeg installere på min webserver
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 20:49 #34
nu er jeg færdig med at indstallere det, burde hele sitet ikke ligge i IIS?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 20:50 #35
Via remote desktop ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 20:51 #36
ja
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 20:51 #37
er det et problem?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 20:52 #38
Nej valgte du create new web applikation eller new website ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 20:52 #39
website
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 20:55 #40
så ligger den det uden for din standard website og typisk betyder det at det ikke ligger i wwwroot mappen men uden for. Måske i inetpub.
Du bør kunne se sitet under computer management.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 21:01 #41
jeg har fundet alle filerne, men de ligger ikke i inetpubde ligger i en mappe der hedder c:\progam files\CommunityServer\web

MEn jeg ved jo ikke om jeg bare kan flytte alle filerne over i min inetpub
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 21:07 #42
Nej Det skal du ikke.
peger www.hilsoe.dk direkte på din webserver.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 21:08 #43
Under iss management/websites kan du se andre sites en Default website ?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 21:08 #44
nå nu jeg har altså flyttet filerne over og så er jeg tilbage ved det problem jeg havde inden jeg startede forfra.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 21:08 #45
prøv lige og kig her. http://forum.hilsoe.dk
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 21:14 #46
Tror ikke at du skal flytte filerne.
Men den fejl du oplever har ikke noget at gøre med hvor filerne ligger.
Prøv at gå ind på databasen og se hvilke brugere som har adgang til databasen.
Tjek også hvilke login der ligger på databasen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 21:15 #47
når du skriver datavbasen, mener du så den til forumet eller serveren?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 21:19 #48
er det her hvad du mener?

http://www.hilsoe.dk/webpictures/sql.bmp
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 21:26 #49
jeg mener at først skal du tjekke om admin login eksisterer på selve database serveren.
Derefter skal du sørger for at admin brugeren er tilknyttet til forum databasen
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 21:27 #50
Jeg har et Admin login til en anden database, vil du ha' det også skal have adgang til forum databasen?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 21:34 #51
ja hvis det er det login du angav som sql login under oprettelsen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 21:35 #52
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 21:44 #55
http://www.hilsoe.dk/webpictures/rettighed.bmp <--- sæt rolle til db_owner.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 21:51 #56
samme fejl

kan du få noget ud af denne her http://www.daniweb.com/techtalkforums/thread25750.html
det er et link jeg har fået fra en på forum.asp.net, men synes ikke det kan hjælpe mig noget af det.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 22:00 #57
ARG FOR POKKER.................. nu bliver jeg sgu ærgelig. Jeg har fået løst problemet. For det første havde jeg skrevet koden forkert i connectionstrengen, et tegn forkert POKKERS og så brugte jeg en forkert version af .NET framework CRAP......

Nå men virker det, se hvor flot....... http://forum.hilsoe.dk
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 22:03 #58
yeah :)
Jeg tillader mig at smide et svar :)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
20. maj 2007 - 22:10 #59
Og du fandeme også fortjent det, du har været meget medhjælpsom og god til at forklare hvad du mener.

Mange tusind tak for din hjælp.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. maj 2007 - 22:16 #60
:)
Jeg gør et forsøg :)